Friday, 28 April 2017

Filled Under:

Inilah Rupa Jika iPhone 6 Direbus Dengan Coca Cola


Kebanyakan orang yang selalu ingin tahu dengan teknologi terbaru dari Apple. Apalagi saat mereka mengeluarkan siri iPhone terbarunya. Hanya saja, kadang rasa ingin tahu orang zaman sekarang boleh buat kita geleng-geleng kepala. Kalau banyak di antara kita yang akan sayang sekali pada iPhone yang kita miliki, namun orang ini malah mahu merebus telefon iPhone mereka dalam rangka menguji keupayaan telefon bimbit tersebut.

Kejadian ini dirakamkan dalam sebuah video viral yang menyebar di dunia maya kebelakangan ini. Mirror  mengulas sebuah video viral di Youtube. Jadi, bagaimanapun idea untuk merebus telefon pintar tersebut dalam larutan soda Coke, bukanlah idea yang bagus. Menurut ulasan Mirror, hasil dari 'ujian' tersebut sudah boleh dilihat hasilnya. Pertemuan antara panas, bahan kimia soda dan elektronik agaknya menimbulkan 'asap' dalam dapur pelaku.



Ujian yang dilakukan pada bulan September lalu, bermula apabila pemilik telefon bimbit tersebut memasukkan iPhonenya ke dalam periuk berisi Coke yang sedang direbus. Namun ternyata larutan Coke yang mendidih itu merosakkan bahagian luar dari iPhone 6 yang malang ini. Beberapa minit kemudian, iPhone tersebut meletup. Meninggalkan banyak asap di dapur dan menjadikan alat yang terbaru itu bagaikan arang. Asap yang ditimbulkannya berwarna hijau dan kecokelatan.

Jadi, kesimpulannya adalah ujian ini tidak menghasilkan apa-apa kecuali merosakkan dan menghancurkan telefon pintar itu sendiri. Namun kalau anda memang punya banyak wang, melakukan bodoh seperti ini mungkin tidak masalah.

Sebelumnya, sudah ada percubaan sejenis pada siri pendahulu iPhone. Beberapa pemilik iPhone pernah dengan sengaja memasak telefon mereka. Misalnya dengan memanggangnya dalam sebuah ayam belanda di dalam oven. Ada juga yang memanggangnya dalam adunan cake. Pada percubaan pembuatan cake , iPhone tersebut tidak rosak. Hanya muncul peringatan bahawa temperature telefon terlalu tinggi.Jom saksikan video viral tersebut.






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs