Monday, 24 April 2017

Filled Under:

Lakukan Pembedahan Kerana Kedut.


Nenek tidak mahu kereput, dari Singapura, meskipun sudah tidak muda lagi, bukan bererti harus nampak tua. Mungkin itulah prinsip yang dipegang oleh nenek ini. Di umurnya yang sudah 83 tahun, nenek ini masih ingin kelihatan muda dan rela menghabiskan wangnya untuk melakukan pembedahan plastik.




Chen Yuxia, 83 tahun, rela menghabiskan lebih dari $ 5,400
agar tetap kelihatan muda. Nenek berasal dari Singapura ini membeli 6 botol dermal filler untuk disuntik ke pipinya, agar dapat mengangkat pipinya yang kendur dan menghilangkan garis-garis kedutan di wajah agar kelihatan lebih muda.


Meskipun tidak sedikit wanita tua melakukan peremajaan kulit, tapi sepertinya sangat jarang melihat nenek lama sebagai Chen yang rela melakukan pembedahan plastik agar kelihatan lebih muda.




Pakar kecantikan, Dr Tan Dequan yang merawat Chen mengatakan dia adalah pelanggan tertua yang pernah dia lihat. Bulan lalu, Chen datang ke kliniknya atas permintaan anak perempuannya, Zheng Xue Lian.

Zheng mengatakan ibunya telah merancang untuk pergi ke sebuah klinik kecantikan untuk rawatan laser ketika ia menyedari bahawa pipinya kelihatan kendur dan memintanya untuk pergi bersama untuk perundingan.

"Bukan perkara aneh bagi ibu saya bila mempunyai pipi yang kendur di usianya. Tetapi saya fikir kerana ada teknologi ini (untuk mengangkat pipi kendur), saya ingin membiarkannya merasakan pengalaman itu," kata Zheng Xue Lian, kepada Shin Min Daily News, seperti dikutip dari asiaone.

Chen berkata prosedur itu nyaman-nyaman saja, bahkan mengibaratkannya seperti digigit semut. Ia pun merasa sangat senang dan terkejut melihat hasil yang memuaskan.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs