Wednesday, 26 April 2017

Filled Under:

Tubuh Manusia Ini Seperti Haiwan.


 Membuat lukisan ternyata tidak hanya di kanvas. Seperti yang dibuktikan oleh seniman berasal dari Florida ini. Jika dilihat secara teliti, maka kita akan sedar bahawa kanvas tersebut sebenarnya adalah badan model yang dilukis.

Shannon Holt memukau para pencinta seni lukis dengan karya body painting-nya. "Hanya" bermodal cat dan badan model, Shannon boleh menghasilkan pelbagai karya cantik yang kebanyakan merupakan lukisan haiwan.

Shannon berjaya menipu mata banyak orang dengan menghadirkan body painting musang, buaya, burung hantu, kapas dan masih banyak lagi. Rupanya, karya yang dihasilkan Shannon tidak main-main.


 Shannon perlu melalui beberapa tahap hingga benar-benar merasa puas dengan hasil karyanya. Selepas bereksperiman dengan pelbagai media, seniman berusia 39 tahun ini menyedari bahawa kulit adalah media yang sempurna untuk mengekspresikan bakatnya.

"Tubuh adalah keputusan terakhir yang saya cuba sebelum aku memutuskan bahawa kulit adalah kunci untuk membuatku berjaya," kata Shannon. "Aku menyukai media ini, kerana itu berlaku secara automatik dan tanpa perancangan.


  Ini adalah contoh sempurna tentang bagaimana body painting boleh menjadi sangat cool. Aku boleh membuat dua gambar yang berbeza hanya dengan meletakkan lengan dan tangan model."

Untuk membuat satu karyanya, Shannon menghabiskan masa selama 6 hingga 12 jam. Ia akan mengintruksi model untuk menimbulkan sedemikian rupa. Selepas itu, Shannon baru akan melukis model tersebut lengkap dengan seluruh detail kecil yang membuat karyanya semakin hidup.










0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs