Thursday, 22 June 2017

Filled Under:

Lukisan Realistik Ini Dilukis Guna Pensil





Pada usia yang masih muda iaitu 22 tahun, seniman asal Itali, Diego fazo telah mengembangkan kemampuannya untuk membuat gambar foto yang nampak realistik hanya menggunakan pensil sahaja.

Hasil ciptaan terbarunya (gambar-gambar dibawah ini) telah menarik beratus-ratus komen positif pada profil Devian Art miliknya.





Anda pasti tidak percaya bahawa gambar-gambar dibawah ini merupakan lukisan tangan bukan hasil foto dari kamera beresolusi tinggi. Orang-orang begitu skeptikal menanggapi hasil karya luar biasa ini.

Bahkan Diego harus memasang beberapa foto dirinya sedang melukis dengan tangan gambar-gambar tersebut hanya untuk meyakinkan orang bahawa gambar-gambar tersebut adalah benar-benar hasil karya seni gambar dari tangan Diego.

Seperti seniman berbakat lain yang memulakan kerjaya mereka di Deviant Art, Diego adalah master pensil otodidak dimana teknik menggambarnya matang dengan berlalunya waktu.

 
Dia memulakannya sebagai seorang seniman tato, dan kemudian Diego mengembangkan semangat untuk mencipta gambar foto-realistik.

Terinspirasi oleh karya-karya seniman asal Jepun dari zaman Edo, seperti seniman Katsushika Hokusai, ia berhasil untuk menangkap imaginasi orang dengan garis-garis yang tepat dan teknik menggambar oriental.sumber









0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs