Monday 19 June 2017

Filled Under:

Reka Bentuk Banggunan Seakan Aksi Filem Biru.


Sebuah bangunan di Bochum, Jerman, telah membuat  orang yang melihatnya mengeleng kepala . Sebabnya, bentuk bangunan itu mirip dengan pose dua orang yang sedang berhubungan intim.

Bangunan itu sebenarnya adalah kapsul hotel untuk para tetamu VIP. Bangunan bernama "Domestikator" itu dirancang oleh Atelier Van Lieshout sebagai sebahagian daripada siri festival The Good, The Bad And The Ugly .




"Seni bina porno yang sangat baik," kata salah seorang netter.

Meskipun dianggap berbentuk muzium, syarikat yang membinanya mendakwa bahawa pemasangan itu justru menerima respon positif.

"Karya seni memberikan tribut pada kecerdikan, kecanggihan dan kapasiti manusia, dengan kekuatan organisasi, dan penggunaan kuasa ini untuk mendominasi, menjinakkan persekitaran alam," ujar Rookje Meijerink dari syarikat.

"Respon dari para profesional, akhbar dan masyarakat umum sangat positif, pemasangan ini telah tampil dalam sejumlah besar surat khabar Belanda dan Jerman yang terkenal, majalah dan stesen televisyen, dan telah mengumpul banyak perhatian secara online," tambahnya.

Pemasangan ini dibina sejak tahun 2014.










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers