Thursday 4 January 2018

Filled Under:

Ketagih Kerana Tomato


Sos tomato memang menjadi bahan pelengkap terbaik untuk membuat makanan kelihatan lebih sedap . Namun pelajar ini  tidak hanya menjadikan sos tomato sebagai pelengkap saja , tetapi juga sebagai sesuatu yang kritikal dalam makanannya .

Pelajar ini bernama Melissa Ibbitson mengaku tidak boleh makan jika tidak menggunakan sos tomato . Tercatat setiap harinya ia memakan sos tomato saiz besar 3 kali dalam sehari . Bahkan jika dikira ia telah menghabiskan 75 kilogram sos per tahunnya .

Wanita berusia 19 tahun ini mendedahkan bahawa ia mula ketagih sos tomato sejak ia kecil . " Aku mula makan sos tomato saat masih kecil di McDonalds . Sejak saat itu aku seperti merasa taksub dan tidak boleh hidup tanpa sos tomato , " kata Melissa .

Ia juga mendedahkan bahawa untuk mendapatkan sos tomato yang banyak , ia tidak malu - malu untuk mengambilnya secara percuma di restoran . Menurutnya sos tomato yang paling enak adalah jenama Heinz .

" Pilihan adalah sos Heinz , namun sebagai pelajar aku harus sedikit menjimatkan kerana harganya yang mahal , " ceritanya . " Aku kemudian mensiasatinya dengan mengambil sachet sos tomato di semua tempat . Kafe dan restoran menjadi tempat yang paling tepat untuk menjimatkan kos . "

Meskipun begitu , Melissa juga mengaku takut akan kesihatan tubuhnya jika mengambil sos tomato secara berlebihan . Namun ketagihannya yang benar - benar akut membuatnya tidak boleh berhenti sekalipun untuk memakan sos tomato setiap harinya .









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers