Wednesday 3 January 2018

Filled Under:

Kalau Bersopan Santun dan Berbudi Bahasa Dapat Minum Free.


 New South Wales - Seven Mile Beach Kiosk di Australia memberikan tawaran istimewa bagi para pelanggan. Semakin sopan cara mereka menempah, maka harga yang perlu dibayar pun akan semakin murah.

Selama dua bulan terakhir ini, Kev Chilver dan isterinya Kylie Pickett sedang menjalankan suatu misi khas di Seven Mile Beach Kiosk, kafe milik mereka yang terletak di Gerroa, selatan New South Wales.


 Mereka memasang sebuah papan tanda bertuliskan "A kedai: $ 5; A coffee please: $ 4.50; Good morning, a coffee please: $ 4 "di depan kafe tersebut.

 Perkara itu mereka lakukan dalam rangka mendorong para pelanggan untuk menumbuhkan kembali budaya kesopanan. "Kesopanan menjadi semakin kurang lazim untuk saat ini, dan kami berusaha untuk mengembalikannya," kata Chilver
 

Idea untuk melakukan misi kesopanan tersebut diperolehi Chilver dan isterinya dari salah seorang pekerja mereka yang melihat papan tanda sama di tempat lain. Setakat ini, misi mereka telah berjalan cukup baik.


 Sejak mereka memasang papan tanda itu, banyak pelanggan pun mula berusaha untuk bersikap lebih sopan dan lebih mesra. "Para pelanggan sudah jauh lebih baik dan kami melihat perubahan pada mereka," kata Chef Megan Jones. Walaupun demikian, Chilver dan isterinya tidak ingin memaksa para pelanggan bersikap demikian.

 Mereka hanya ingin membuat para pelanggan terhibur.






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers