Monday 17 December 2018

Filled Under:

Jambatan Trampolin Paling Pelik di Dunia


Ada banyak cara menyenangkan untuk menyeberangi sebuah sungai, misalnya berjalan di atas tali, naik perahu, dan lain-lain. 

Namun untuk menyeberangi sungai Seine yang indah terletak di Perancis maka harus dibuat cara yang unik dan kreatif. Lembaga seni bina AZC yang berpusat di Paris telah merancang sebuah konsep jambatan trampolin untuk sungai Seine yang menawarkan kesenangan dan cabaran. 

Jambatan yang berada berdekatan Menara Eiffel ini harus bisa memanfaatkan keindahan panorama sekitar sehingga boleh memberikan pengalaman unik dan sudut pandang berbeza. Para trampolin akan menyebrangi sungai sambil melihat persekitaran dengan cara yang baru dan tidak biasa.

  
Jambatan tranpolin ini dipasang di dekat jambatan Bir-Hakeim, terdiri daripada modul berisi udara besar dengan trampolin ditempatkan di tengahnya. Jambatan ini akan terapung dan mengapung di atas permukaan air.

 Tujuan kami adalah untuk memberikan pengunjung dan penduduk bandar untuk boleh menikmati jalur baru yang lebih menyenangkan dalam melintasi air di sungai Seine. Ungkap kakitangan AZC.







0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers