Friday 14 December 2018

Filled Under:

Semakin Terang Jika Dijilat


Dicipta oleh Charlie Harry Francis dari Bristol , United Kingdom, ais krim yang diperbuat daripada protein obor-obor ini , bersinar dalam gelap ketika dijilat . Francis telah bekerja dengan syarikat untuk mengekstrak protein ini , yang bersinar ketika terjadi hubungan dengan air liur manusia , ais krim menjadi semakin terang ketika dijilat berulang kali.


 Namun, dengan menggunakan teknologi mahal, maka harga ais krim menjadi mahal juga, satu sudu ais krim ini harganya sekitar US $ 220 . Menurut Francis , itu adalah " empat kali lebih mahal daripada emas" . Ais krim ini boleh didapati di kedai Francis ' , " Lick Me , aku Lazat ", di mana anda boleh mencari ais krim yang diperbuat daripada makanan gurih , seperti daging lembu panggang dan keju cheddar .

 Walaupun beberapa pelanggan mungkin berfikir bahawa mereka akan menjadi bersinar seperti obor-obor, Francis menyangkal hal ini, menyatakan bahawa ia telah cuba ais krim sendiri tanpa mengalami kesan sampingan. Penemu ini sekarang sedang meneliti ais krim invisible ( tidak kelihatan ), tetapi menghadapi kesulitan kerana kristal ais membiaskan cahaya.


Jom layan video menarik ini:


 




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers