Tuesday 7 April 2020

Filled Under:

Makanan Cina Yang Diperbuat Daripada Daging Tikus.


Tikus adalah binatang paling rakus yang ada dibumi ini, binatang bersaiz kecil ini terkenal sebagai binatang yang memakan hampir semua bahan makanan bahkan sampai sesuatu yang tidak layak dimakan oleh binatang dimakannya juga, kayu, plastik najis manusia dan lain sebagainya. Binatang ini juga terkenal sebagai binatang yang sangat pengotor, habitat hidupnya kekadang di sekitar rumah  dan makan bangkai juga najis manusia.



Umumnya masyarakat disekitar kita makan daging tikus adalah hal yang baru bahkan bagi Muslim makan daging tikus adalah haram kerana disamping binatang ini mempunyai taring binatang ini termasuk binatang yang menjijikkan. Lain halnya di China, tikus dapat dijadikan hidangan yang lazat. Memang tidak semua masyarakat di China makan tikus namun di negara ini makan daging tikus bukanlah sesuatu yang pelik, bahkan tidak hanya tikus sebahagian warga negara tirai buluh ini ada juga yang memakan daging kucing.


Korang mahu tahu bagaimana cara mereka memasak tikus? Posting ini bukan merupakan cadangan untuk melakukan hal yang sama namun saya maksudkan agar korang tahu ternyata diluar sana ada juga orang yang memakan binatang yang sering kita anggap sebagai binatang menjijikkan ini.










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers