Monday 17 December 2012

Filled Under:

fuyo!! kucing mirip batman ( pelik tapi benar)

 Batman merupakan hero yang bentuknya diinspirasi dari kelawar, namun siapa sangka dia memiliki kembar  iaitu kucing. Seekor kucing menjadi buah mulut di internet kerana penampilannya yang sangat mirip dengan Batman. Fotonya dengan cepat tersebar di berbagaisituas dan mendapat banyak perhatian. 





Kucing berbulu hitam putih itu nampak bersahaja dengan mimik muka seiras wajah Batman yang hendak menghapus penjahat. Pola bulunya membuat si kucing mirip dengan wajah Bruce Wayne saat mengenakan topeng menjadi Batman. Namun belum diketahui kucing tersebut milik siapa dan berasal dari mana. 

Di situasi wajah kucing yang digelar "Cat Man" itu sudah 1,2 juta kali dilihat hanya dalam 3 hari. Sedangkan di Twitter, "Cat Man" juga sempat menjadi Trending Topic dan menerima berbagai komen. 


"Ini wajah kucing yang paling aneh yang pernah kulihat," komenr seorang pengguna Twitter. "Sekarang aku tahu bagaimana nasib Robin (partner Batman) selanjutnya,""Kita sudah punya kucing two-face dan sekarang muncul Batman."



Nah kalau berita sebaliknya yang berikut seperti disiarkan pada (27/8/2012) adalah kucing yang mirip musuh batman.

Seekor kucing aneh kerana mempunyai bulu berbeza warna di wajah sedang tersebar di  Youtube. Haiwan dengan panggilan Venus itu seakan memiliki dua wajah sehingga mirip tokoh komik Two Face yang menjadi musuh Batman.






Surat kabar the Daily Mail melaporkan, bulu di wajah Venus sebelah kiri berwana hitam pekat dan di bahagian kanan kuning. Bahkan rona kedua matanya saja berbeza,iaitu biru dan hijau.

Kucing betina ini mengalami kelainan gen biasa disebut heterochromia. Meskipun  aneh, Venus bukan satu-satunya nenek moyang harimau mengalami kelainan ini. Tercatat kucing dengan bulu berbeza di satu tubuh termasuk jenis Chimaera.

Venus beruntung lantaran mempunyai pemilik amat sayang dan bersedia meluangkan waktu merakam segala tindak tanduk haiwan ini ketika bermanja-manja, makan, dan bermain. Bahkan, perempuan 37 tahun asal Amerika Syarikat dengan nama akaun VenusMommy itu menyiarkan rakaman kegiatan si kucing unik ini di Youtube.

Banyak orang jatuh cinta pada keunikan Venus. Setiap kali video ditonton, penonton mencapai ratusan ribu. Bahkan video berjudul "Venus the Chimera split face" sejak muncul sedekan lalu sudah disaksikan 252 ribu penonton dan ribuan pula menekan tombol suka.


Kini, Venus mempunyai laman Facebook buat para penggemar. Hingga berita ini meletop dab hangat diperkatakan, dia telahmempunyairakan dengan lebih dari 22 ribu orang.
edited by zamrispoon.blogspot.com




3 comments:

  1. Fuyoo...klau mcm ni nak pggil specis ape ekkk...?
    CatBat...kucingbat...???

    ReplyDelete
  2. ha`a...sama la plak,btw..follow u :)

    ReplyDelete
  3. HAHHA PANGGIL JER MEOWBAT, HUHU .

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers