Monday 10 December 2012

Filled Under:

fuyo!! top 10 istana yang terindah didunia



Saya cinta dengan zaman pertengahan, dengan kesatria itu, puteri, kesatriaan, ucapan yang adil, pertempuran, dan terutamanya dengan istana yang tersergam. Saya telah melihat banyak istana di internet, dan saya telah cuba untuk membuat senarai istana kegemaran saya sendiri. Jadi, saya telah akhirnya datang ke istana saya sendiri sepuluh teratas dunia. Saya ingin mendengar komen anda, dan cadangan anda tentang istana; mungkin terdapat istana yang saya telah skip dalam usaha saya.

Neuschwanstein Castle

Royal istana di Alps Bavaria Jerman, yang paling terkenal tiga istana diraja yang dibina untuk Louis II Bavaria, kadang-kadang dirujuk sebagai Mad King Ludwig, yang dibesarkan berhampiran di Hohenschwangau Castle. Dan kegemaran saya dan yang paling indah semua!

PALACE OF VERSAILLES

Istana Versailles adalah kediaman rasmi Raja-raja Perancis dari 1682 sehingga 1790. Ia pada asalnya sebuah pondok berburu, yang dibina pada 1624 oleh Louis XIII. Ia telah diperluaskan oleh Louis XIV awal pada tahun 1669. Dia digunakan sebagai menyerahkan sedikit sebagai tempat perlindungan rahsia untuk trysts asmaranya dengan Louise indah de la Valliere dan membina sebuah taman dongeng sekitar. Jules Hardouin Mansart, arkitek utama raja, menarik rancangan untuk membesarkan apa yang telah beralih lebih dan lebih ke dalam istana dari Thousand and One Nights. Teres yang terlepas pandang taman telah dibuang untuk memberi laluan kepada Dewan indah Cermin, Galarie de Glaces. Ia adalah di sini dari mana raja terpancar kuasanya dan mana nasib Eropah telah diputuskan lebih satu abad. Seni bina klasik Perancis telah dilengkapkan oleh taman-taman yang luas.
Top 10 Castles of the World

CHENONCEAU

Chenonceaux, kecil masyarakat pertanian di jabatan Indre-et-Loire di barat laut Perancis, 18 kilometer timur Tours. Terletak di Sungai Cher. Chenonceaux adalah yang terbaik dikenali sebagai tapak abad ke-16 Chateau de Chenonceaux, yang terletak di tebing utara sungai.
Pada tahun 1515 Thomas Bohier, pemungut hasil untuk Raja Francis I, mula pembinaan Chateau de Chenonceaux. Belum selesai pada masa kematiannya, pembinaan chateau telah disempurnakan oleh isteri dan anak Bohier. Walau bagaimanapun, pada tahun 1535, Francis I mengambil estet dalam pembayaran hutang. Raja Henry II, anak Francis I, memberikan chateau Diane de Poitiers, Duchesse de Valentinois, yang dilanjutkan struktur oleh sebuah jambatan merentasi Cher. Catherine de Medicis, balu Henry II, memaksa Diane de Poitiers kepada surat ikatan chateau kepada beliau. Catherine de Medicis dibina galeri di atas jambatan dan kandang dikenali sebagai Batiment-des-Dames. Chateau menjadi kediaman yang disukainya, dan ia berada di sana bahawa Francis II anaknya dan Mary, Queen of Scots, telah berkahwin pada 1560.

Top 10 Castles of the World

The Chateau of Chambord

Chambord, istana, taman dan kampung di jabatan Loire-et-Cher di tengah Perancis. Chateau Chambord berundur untuk raja-raja Perancis, terutama Louis XIV Ia adalah di bawah naungan beliau bahawa tuan Perancis dramatis Moliere de Pourceaugnac dan Gentilhomme Le borjuasi pertama yang dihasilkan di sana.
Top 10 Castles of the World

Ludwig II dibina ini menyerahkan memburu terpencil, ia dikenali sebagai Hut Kings. Ludwig memutuskan bahawa ini akan menjadi Versailles Baru. Ia telah dirancang sebagai vila sederhana tetapi telah menjadi sebuah istana indah Rococo dalam gaya Perancis hiasan. Linderhof adalah yang terkecil daripada tiga istana diraja, dan satu-satunya yang benar-benar selesai. (1878).Linderhof


Top 10 Castles of the World

Tower of London

Castle bangunan adalah satu bahagian penting dalam Penaklukan Norman, apabila Duke William dari Normandy menyerang England pada 1066 tindakan pertama beliau selepas pendaratan adalah untuk membina castle.After pertabalan beliau dalam Westminster Abbey pada Hari Krismas 1066, William mengarahkan pembinaan istana diLondon untuk kemasukan kemenangan beliau. nitially Menara terdiri daripada kandang sederhana yang dibina ke dalam sudut tenggara dinding Bandar Rom, tetapi oleh lewat 1070-an, dengan siapnya awal Menara Putih, ia telah menjadi yang paling menakutkan semua. Tiada apa-apa yang telah dilihat seperti di England sebelum ini. Ia telah dibina oleh tukang Norman dan Bahasa Inggeris (Anglo-Saxon) buruh yang digubal dalam dari desa. Ia bertujuan untuk melindungi laluan sungai dari serangan Denmark, tetapi juga dan lebih penting untuk menguasai City fizikal dan visually.The Menara Putih telah dilindungi ke timur dan selatan oleh City lama dinding Rom (serpihan ketinggian penuh boleh dilihat hanya oleh stesen bawah tanah Tower Hill), manakala bahagian utara dan barat telah dilindungi oleh parit sebanyak 750m (25ft) lebar dan 3.40m (angkat) mendalam dan kerja tanah dengan dinding kayu di atas. Ia adalah penting untuk kita pada hari ini untuk ingat bahawa fungsi Menara dari 1070-an sehingga lewat abad ke-19 telah ditubuhkan oleh pengasas Norman. The Tower tidak pernah terutamanya bertujuan untuk melindungi London daripada pencerobohan luar, walaupun, sudah tentu, ia boleh berbuat demikian jika perlu. Nor pernah bertujuan untuk menjadi kediaman utama raja-raja dan permaisuri England, walaupun ramai yang tidak sebenarnya menghabiskan tempoh masa di sana. Fungsi utamanya adalah sentiasa untuk menyediakan satu asas untuk kuasa diraja di City of London dan kubu kuat yang keluarga diraja boleh berundur dalam masa kekacauan awam.


Top 10 Castles of the World

Leeds Castle, diiktiraf sebagai istana yang paling romantis di England, terletak di tenggara England, dibina di atas dua pulau bersebelahan di sungai Len.Leeds Castle asalnya manor daripada keluarga diraja-Saxon mungkin seawal pemerintahan Ethelbert IV(856-860). Istana pertama adalah kepungan kerja tanah yang palisad kayu telah ditukar kepada batu dan disediakan dengan dua menara di sepanjang perimeter. Ini kini hilang. Jejak gerbang dalam peti besi dianggap Norman telah ditemui pada awal abad ini. Sekitar 1119 Robert Crevecoeur mula membina sebuah istana batu di laman web ini, mewujudkan menara utama mana Gloriette sekarang. Stephen, Count Blois, dan sepupunya Matilda Empress bertanding mahkota England. Pada tahun 1139 Matilda menyerang England dengan bantuan Robert saudaranya, Earl of Gloucester, yang diadakan Leeds istana, tetapi Kent adalah setia kepada raja Stephen dan mengikuti pengepungan yang singkat dia telah mengambil kawalan istana castle.The datang ke dalam milikan Edward I (1278). Dia membina banyak istana kerana ia berdiri pada awal pemerintahannya, dan diperbesarkan ia, menyediakan batu luar tirai pusingan kelebihan pulau yang lebih besar, dengan bersandarkan menara mengapitnya silinder terbuka dan pelan persegi pintu air pada selatan-timur. Rumah gerbang di selatan-barat, sebuah menara tunggal yang dicucuk oleh laluan melengkung adalah improved.Henry VIII, yang paling terkenal daripada semua pemilik Leeds Castles, membelanjakan jumlah wang yang besar dalam membesarkan dan mencantikkan pelbagai keseluruhan bangunan. Pada masa yang sama, berhati-hati dia mengekalkan pertahanan istana kerana dia sering telah menyebabkan pencerobohan takut dari sama ada Perancis atau Sepanyol. Raja yang diamanahkan kerja pengubahan kepada kawan hebat Sir Henry Guidford.Leeds telah sentiasa didiami dan dibina semula sejak itu. Kebanyakan istana hari ini adalah hasil pembinaan semula abad kesembilan belas dan tambahan.Leeds, Kent

Top 10 Castles of the World

Blois

Mendominasi Sungai Loire, istana diraja Blois adalah bukan sahaja salah satu monumen Renaissance yang paling berprestij di Perancis tetapi juga satu contoh yang cemerlang evolusi seni bina Perancis dari zaman Pertengahan century.About ke-17 pertengahan abad ke-10 , nama Thibaud I direkodkan Count Blois, beliau adalah pengasas keluarga yang kekal dalam kuasa sehingga 1230. Blois menjadi bandar yang paling penting di rantau ini. Istana batu yang pertama telah dibina untuk melindungi bandar tarikh kembali ke zaman itu. Satu kubu bebas dikelilingi istana, dan mengikuti garis tanjung di mana ia telah didirikan. Banyak tinggalan zaman pertengahan masih wujud. Menara zaman pertengahan yang terbaik dipelihara terletak di teres yang menghadap ke Loire.While Franco-Anglo (dinamakan Perang Seratus Tahun) menular sebenar, acara mengambil tempat yang menentukan masa depan daerah Blois, kubu purba menjadi sebuah istana diraja. Pada akhir 14. abad, daerah Blois dijual kepada Putera Louis Orleans, anak raja Perancis Charles V. Beliau tinggal di istana selama 25 tahun menarik mahkamah kecil ulama dan penyair. Cucu beliau, Louis XII menjadi raja Perancis pada 1498 dan memutuskan untuk bergerak ke Blois, dengan cara ini, pekan kecil menjadi sebuah bandar diraja dan modal daripada Kingdom.Under Louis XII dan Francis I bandar Blois berkembang dengan ketara. Tetapi selepas bencana Pavia di 1525, Francis saya tidak pernah kembali ke Blois dan penggantinya hanya dibayar lawatan singkat ke bandar. Menurut tradisi Perancis dan Gothic, singkatan dan lambang pemilik tempat diukir dalam batu: fleur de lis untuk tempat raja dan cerpelai untuk ratu, Anne de Bretagne. Patung ekuestrian raja mahkota pintu masuk utama istana. Lambang raja, Salamander, diukir sebelas kali dalam pelepasan tinggi pada fasad I Francis. Tangga, yang berada di pusat fasad sebelum Gaston d "Orleans mula untuk mengubah suai istana adalah karya a. Apabila penerbangan Italianate lurus tangga muncul di Lembah Loire selepas tempoh Gothic, bentuk tangga spiral dalam sangkar oktagon menonjol dianggap agak biasa. Tangga, dengan lantai tiga balkoni yang mencari kepada Mahkamah-Qadar, adalah betul-betul sesuai untuk paparan upacara yang lebih dan lebih mewah.


Top 10 Castles of the World

Nymphenburg

Kediaman musim panas bekas pemerintah Bavaria terletak di bahagian barat bandar di tengah-tengah salah satu daripada taman-taman yang paling indah di Munich. Lima generasi pemerintah Wittelsbach terlibat dalam pembinaan istana ini Baroque.
Bangunan Nymphenburg Castle bermula dalam pemerintahan Pemilih Ferdinand Maria: gembira dengan kelahiran anak lelaki dan waris beliau, Max Emanuel, beliau mempunyai bahagian tengah yang dibina untuk isterinya dalam gaya sebuah vila Itali (Agostino Barelli, 1664 - 74). Dalam kira-kira 1700, Max Emanuel ditauliahkan Enrico Zuccali dan Antonio Viscardi untuk melanjutkan istana dengan menambah galeri dan pavilions.The bahagian tengah berhutang penampilan sekarang kepada usaha Josef Walter Landesman, yang pada 1715, direka pilasters, tingkap melengkung dan hiasan arca yang kini tangguh luar. Beberapa tahun kemudian, bahagian selatan istana telah ditambah untuk berkhidmat sebagai kandang mahkamah. Sebagai rakan, orangerie telah ditambah kepada seksyen north.Central: Dewan Batu (Steinerner Saal; 1755-1757) dengan lukisan dinding siling oleh JB dan F Zimmermann (penghormatan kepada Hora Dewi); kerja stuko Rococo adalah berdasarkan reka bentuk oleh Cuvillies.

Top 10 Castles of the World

Mont St. Michael

Le Mont-Saint-Michel, berbatu, kon berbentuk pulau kecil di barat laut Perancis, di Teluk Saint-Malo, disambung melalui tambak dengan tanah besar. 'Islet', disambut untuk biara Benedictine, mempunyai rumah kecil dan kedai-kedai di paras terendah. Atas ini berdiri bangunan biara, ramai yang tarikh dari abad ke-13 dan dianggap sebagai contoh yang cemerlang seni bina Gothic. Pulau kecil keseluruhan dinobatkan oleh gereja biara, kira-kira 73 m (kira-kira 240 kaki) di atas laut gereja level.The pertama di laman web ini diasaskan pada tahun 708 oleh Aubert, Biskop Avranches, selepas Michael Malaikat telah muncul kepadanya dalam mimpi . Michel Malaikat muncul di sini pada tahun 708. Abbey mengambil nama Mont saint Michel. Pidato, disucikan di 709 telah disampaikan oleh masyarakat dalih. Ia nampaknya terselamat daripada pencerobohan Norman, tetapi pematuhan peraturan menjadi sangat santai. Dalam 966 Richard I, Duke of Normandy, ditubuhkan terdapat sami Benedictine dari St Wandrille Abbeyunder arah Abbot Maynard, yang memulakan pembinaan semula gereja dan bangunan lain. Gereja telah dibakar pada 922 dan dibina semula pada skala yang lebih besar oleh Abbot Hildebert II dari 1023, pada masa pembaharuan monastik di Normandy dijalankan oleh Richard II dan William Volpiano. Mont Saint-Michel ini dibina di dalam batu yang kuat yang berukuran 84 meter ketinggian. Ia adalah granit tulen dan begitu keras yang telah ditentang laluan time.Mont Saint Michel dibina sebagai istana zaman pertengahan. Ia mempunyai dua menara yang besar untuk mempertahankan pintu masuk ke istana. St Michael adalah seorang penjamin untuk kebebasan dan dengan itu perlindungan ini juga menjadi simbol pendaratan bersekutu di Normandy semasa Perang Dunia Kedua.
Top 10 Castles of the World
edited by;zamrispoon.blogspot.com/




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers