Saturday 26 October 2013

Filled Under:

Menarik ! Kamera Antik Dihiasi Dari Kulit Buaya dan Emas


Kamera Leica jarang ditemui , berlapis emas, ' Luxus II ' akan dijual melalui lelongan di Hong Kong pada tarikh 22 November 2013. Walaupun kamera itu bernilai antara UK £ 500,000 sampai UK £ 800,000 eropah, para ahli mengatakan bahawa harga kamera model vintage ini boleh melampaui satu juta pound.


Marc Allum , seorang ahli barang antik dan presenter program televisyen Antiques Roadshow , berkata bahawa ia mencari kamera ini 12 tahun yang lalu dan tidak percaya ketika melihatnya untuk pertama kalinya. Para ahli spekulasi bahawa kamera ini dibuat khusus untuk seseorang yang kaya kerana dihiasi dengan lapisan emas dan kulit buaya.


 Jon Baddeley , pengarah utama Bonhams , syarikat yang membantu melakukan lelongan , spekulasi bahawa kamera itu diberikan kepada pemiliknya yang terakhir dari seorang rakan keluarga selepas Perang Dunia II .

 Pemiliknya, seorang jurugambar amatur , tidak menyedari betapa berharganya kamera itu , mungkin satu -satunya model yang berlangsung di antara tiga yang lain yang telah dibuat. Hebatnya , produk ini cantik telah teruji oleh waktu, dan membuktikan bahawa jenama Leica adalah sebahagian daripada sejarah fotografi.




1 comments:

Nuffnang Ads

Followers