Wednesday 16 January 2013

Filled Under:

Payudara Meletop akibat diGigit Nyamuk


Sarah Well (Foto: SWNS)

Birmingham - Gigitan nyamuk memang boleh mematikan kerana boleh menyebabkan penyakit berbahaya seperti demam berdarah atau chikungunya. Tapi siapa sangka bahawa gigitan nyamuk juga boleh menyebabkan payudara meletup, seperti yang dialami oleh Sarah Wall.

Sarah Wall (36 tahun) mempunyai dua payudara implan yang dipasangnya selepas menjalani pembedahan mastektomi (pengangkatan payudara) pasca digerogoti kanser payudara.

Kehidupan Sarah kembali normal dengan payudara barunya. Namun malapetaka kembali menghampiri setelah payudara palsunya digigit nyamuk.

"Seekor nyamuk menggigit payudaraku. Saya hampir tidak merasakannya, tapi bekas gigitannya terus tumbuh (besar). Dalam beberapa minggu, ukurannya sudah empat kali ganda. Itu kelihatan seperti luka tembak," ujar Sarah Wall, seperti dilansir theSun, Selasa (15/1 / 2013).

Suatu hari, Sarah terjaga dari tidur kerana kesakitan dan langsung dilarikan ke rumah sakit. Doktor melihat ada nanah yang merembes dari bekas gigitan nyamuk, yang juga membasahi seluar pendeknya. Dan betapa terkejutnya dia, apabila doktor mendapati ada lubang menganga di teteknya.

"Doktor mendapati semua racun keluar dari (bekas) gigitan nyamuk," tambahnya.

Doktor mengatakan, payudara kiri wanita yang berasal dari Harborne, Birmingham, ini meletup selepas gigitan nyamuk menyebabkan jangkitan pada rangkaian di sekitarnya. Jangkitan di payudara menyebabkan silikon merosot dan akhirnya meletup.

"Saya benar-benar kacau. Saya punya payudara saiz cup F di satu sisi dan di sisi lain tidak ada," tutur Sarah.

Setelah serangan nyamuk di payudara kirinya, Sarah pun akan melakukan operasi payudara kembali. Namun operasi tersebut meninggalkan bekas luka yang mengerikan. Tapi Sarah tetap bersyukur kerana kini kedua-dua ukuran teteknya telah sama.


http://www.relevansokmo.com




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers