Sunday 3 February 2013

Filled Under:

INFO!! 5 FAKTA MASTURBASI YANG WAJIB DIKETAHUI





Untuk urusan masturbasi, tentunya anda tak memerlukan pendapat pakar mengenai nikmatnya amalan yang satu ini. Jika masih dalam batas kewajaran, melancap boleh bermanfaat sebagai ubat insomnia dan tekanan yang ampuh dan natural.Tapi, benarkah masturbasi sepenuhnya selamat dan normal? Apakah melancap boleh menyebabkan disfungsi seksual?
Anda berhak tahu mengenai fakta masturbasi yang banyak dibicarakan ahli. Ini paparannya yang diungkapkan melalui laman askmen.com


1. Tak Ada Istilah 'Abnormal'Sebahagian lelaki beranggapan bahawa melancap adalah satu perkara yang tidak normal. Namun para ahli masih kesulitan menentukan batasan normal dan abnormal jika dikaitkan dengan proses masturbasi, variasi, teknik dan frekuensi.
Martha Cornog penulis The Big Book of Masturbation menyatakan bahawa setiap lelaki mempunyai cara tersendiri untuk bermasturbasi, entah menggunakan tangan, atau dengan seks sekalipun.
2. Tidak Sepenuhnya AmanMeski masturbasi minimum risiko penularan penyakit seksual jika dibandingkan dengan aktiviti seksual bersama pasangan, tapi masturbasi tidak sepenuhnya aman. Ada beberapa risiko yang mungkin disebabkan masturbasi:

    
Aktiviti melancap dengan frekuensi tinggi boleh menyebabkan iritasi kulit pada Mr Dick.
    
Masturbasi yang dilakukan dengan tergesa-gesa dan tidak berhati-hati boleh menyebabkan penile fracture (berlaku jika ereksi Mr Dick terhantuk dengan benda keras)
    
Gesekan dengan benda-benda keras berisiko menyebabkan trauma pada uretra.
3. Memperbaiki Kehidupan Seksual atau Justeru menghancurkannya?Untuk alasan tertentu masturbasi membawa kesan positif bagi kehidupan seksual bersama pasangan. Dengan bermasturbasi seorang lelaki boleh mempelajari dan meneroka G-Spot dan berlatih mengawal keupayaan ejakulasi.
Bahkan masturbasi boleh menjadi penyelesaian sementara, ketika hubungan seksual bersama pasangan tidak mungkin dilakukan kerana sakit, proses kelahiran atau bahkan ketika pasangan sedang tidak menginginkan hubungan seksual.
Tetapi kesan negatif yang mungkin ditimbulkan adalah hilangnya minat untuk melakukan hubungan seksual bersama pasangan. Meskipun demikian, anda tak perlu risau, para ahli menegaskan jika hubungan anda bersama pasangan baik-baik saja maka masturbasi tidak akan mengganggu kehidupan seksual anda.
4. Melancap dengan Cara Tertentu Memicu Disfungsi SeksualPara ahli memberi peringatan bagi lelaki yang terbiasa melakukan masturbasi dengan frekuensi geseran yang sangat cepat, dan tidak mungkin jika dilakukan bersama pasangan, kerana hal itu dapat mencetuskan permasalahan ejakulasi.Lelaki dengan pola masturbasi seperti itu boleh menghadapi kesukaran ejakulasi jika melakukan aktiviti bersama pasangan, kerana itu cubalah untuk melakukan masturbasi sewajarnya.Capailah orgasme dan ejakulasi dengan cara-cara yang berlainan boleh dilakukan dengan hubungan seksual bersama pasangan (stimulasi organ seksual, oral, atau tangan pasangan).
5. Tidak Terbukti Meningkatkan Risiko Kanser Prostat.Hubungan antara melancap dan kanser prostat memang belum jelas. Sebuah kajian di Australia pada 2003 (BJU Antarabangsa) mengemukakan bahawa ejakulasi pada usia muda akan mengurangkan risiko kanser prostat. Namun hasil kajian yang diterbitkan The Journal Of The American Medical Association pada 2004 menyatakan bahawa kekerapan ejakulasi (termasuk hubungan seksual mahupun masturbasi) tidak ada hubungannya dengan risiko kanser prostat.
Tapi berdasarkan hasil kajian yang diterbitkan BJU Antarabangsa pada Januari 2009 menyatakan bahawa frekuensi masturbasi pada lelaki muda (20-30 tahun) boleh meningkatkan risiko kanser prostat, tetapi sebaliknya bagi lelaki berumur 50 tahun ke atas.
Sementara hubungan seksual bersama pasangan, tidak akan menimbulkan kesan pada risiko kanser. Teorinya bahawa pada lelaki berusia 50 tahun ke atas, masturbasi bermanfaat untuk membantu mengeluarkan cecair prostat yang kemungkinan besar mengandungi sel kanser.


video ;Video Ceramah Ustaz Azhar Idrus – Hukum Onani atau Melancap









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers