Saturday 29 June 2013

Filled Under:

9 Rawatan Spa Paling Aneh di Dunia

Spa jadi salah satu kegiatan kegemaran baik lelaki atau wanita saat bercuti. Beberapa destinasi ini punya spa yang paling aneh yang pernah ada. Spa ular hingga bir, yang mana pilihan anda?

Pelanggan spa menyukai treatment yang berbeza, seperti menggunakan coklat, sos barbeku. Treatment spa yang tidak biasa ini membuat spa dengan timun dan alpukat tidak lagi begitu menarik.


Berikut berbagai 9 treatment spa paling aneh di dunia seperti ditengok dari CNN Travel.


1. Urutan Ular di Israel




 

Ular-ular di utara desa kecil Israel, Talmei Elazar, punya fungsi lain iaitu mengurut orang. Carniverous Plant Farm Terdapat Barak adalah tempat nurseri untuk tanaman yang memakan tikus, serangga dan mamalia kecil.

Di sana, ular king kobra tak berbisa dan ular jagung akan melata dan meliuk-liuk di atas tubuh anda. Ular-ular ini sangat bagus dalam meredakan migrain. Harga untuk treatment ini sebanyak USD 250 .


2. Treatment Reiki dengan Kuda di Australia


 



 
Dalam seni Reiki Jepun, tenaga penyembuh disalurkan dari pengamal ke pesakit / pelanggan untuk memperbaiki ketidakseimbangan fizikal dan emosional. Di Victoria, Australia, pengamal yang menyalurkan tenaga ini adalah  kuda.

Pada Free Rein Australia, kuda-kuda bertugas mengurut pelanggan dengan muncung. Mereka boleh menggantikan getaran tenaga rendah pelanggan dengan medan elektromagnet yang lebih tinggi.


Pada treatment ini, para pelanggan berbaring di tempat tidur urut di atas katil. Kuda-kuda memutuskan sendiri akan mengurut siapa saja dengan muncung. Harga untuk treatment ini sebanyak USD 145 .

3. Treatment Rambut dengan Sperma Lembu di London



 

Di salon kelas atas milik Hari Salem di London, pelanggan akan disajikan dengan treatment spa menggunakan sperma lembu. Pemiliknya menamakan penemuan ini Viagra untuk rambut.

Treatment ini dibuat dari air mani lembu yang diimport dari Scotland. Lalu air ini dicampur dengan akar katera  dari Iran. Malangnya, sekarang treatment ini tidak ditawarkan lagi.


Sekarang salon ini menawarkan kaviar untuk akar rambut dan treatment blow kering menggunakan serbuk berlian dan serbuk meteorit.


4. Membungkus Badan dengan Jerami di Itali
 

 

Menggunakan batang gandum untuk membungkus badan telah menjadi terapi spa treatment di utara Itali sejak 1903. Ini adalah selimut tumbuhan yang unik.

Penemuan ini disempurnakan Hotel Heubad. Jerami dipercayai boleh menarik keluar racun, merangsang metabolisme dan menguatkan sistem kekebalan tubuh.


Jerami dituai dari padang rumput Alpe di Siusi, Itali pada pagi hari ketika seluruh minyak etherealnya masih ada. Namun, baru-baru ini jerami dicoret dari klasifikasi treatment penyembuh oleh kerajaan. Harga untuk treatment ini sebanyak USD 42 .



5. Mandi Bir di Austriagb


 

Berendam dalam bir boleh memperkayakan nutrisi kulit, menghilangkan racun dan membuang  sel kulit mati. Maanfaat inilah yang diambil dalam spa gaya baru orang Eropah.

Spa bir di Austria, Jerman dan Republik Czech, pelanggan berendam dalam tong-tong, tab kayu dan kolam renang. Lain halnya di Landhotel Moorhof, Franking, Austria. Hotel ini menawarkan treatment facial dengan campuran bir, buah hop, gandum, madu dan krim keju.


Menurut pemiliknya, Hedwig Bauer, mandi di bir boleh mengubati penyakit sendi, urat saraf tersumbat, peredaran darah yang tidak lancar,  batu buah pinggang, serangan jantung, stroke dan tekanan. Meskipun dia tidak menyebutkan apakah mengubati stres mempunyai kaitan lebih dengan segelas bir Schnaitl yang disajikan ketika anda mandi bir. Harga untuk treatment ini sebanyak USD 180 .


6. Fish foot spa di Hampir Seluruh Asia
 

 

Dalam spa di seluruh Asia, spesies ikan mas Timur Tengah yang mendapat gelaran "doktor ikan" melakukan treatment dengan memakan sel kulit mati.

Fish foot spa ini boleh menyembuhkan psoriasis dan gangguan kulit yang lain. Cara rawatan dengan mengerubungi kaki pelanggan akan terasa geli bagi beberapa orang. Rata-rata harga untuk treatment ini sebesar US $ 5 .


7. Facial dengan Najis Burung di AS


 

Geisha Jepun, penari kabuki dan baru-baru ini, Victoria Beckham, telah diperkenalakan teknik sapuan wajah mereka dengan krim yang mengandungi "Uguisu no fun". Tonik ini diperbuat daripada serbuk najis burung bulbul Jepun.

Treatment ini ada di spa pergunungan di Santa Fe, New Mexico, AS. Harga untuk facial dengan najis burung ini adalah USD 120 .


8. Urutan Batu Permata di AS


 

Berlian adalah teman terbaik para wanita. Hotel Trump di New York, AS menawarkan treatment spa dengan pelbagai batu permata.

Trump Spa s Harmonizing Gemstone Treatment menawarkan layanan dengan pilihan batu Ametis, rubi dan safir. Minyak urut yang diselitkan dengan permata semi mulia dan batu yang lebih besar diletakkan pada cakra tubuh. Harga untuk treatment spa ini USD 195 .


9. Spa  Kerusi Jenayah di Thailand


 

Spa ini berada di sebuah bangunan bersejarah di Chiang Mai, Thailand. Chang Mai Women s Correctional Facility spa menyerupai spa butik lain, dengan bunga, muzik yang menenangkan muzik, kedai cenderamata .

Perbezaannya adalah terapi urutan ditahan sementara di Lembaga Permasyarakatan Wanita Chiang Mai. Ketika mereka dilepaskan selepas enam bulan, diharapkan kemahiran urut ala Thai massage yang dilatih membantu mereka untuk tidak masuk penjara lagi. Untuk merasakan urutannya anda cukup membayar US $ 8 .sumber




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers