Thursday 13 June 2013

Filled Under:

BILA WARGA EMAS BERTATU ( BURUK BEBENOR)

Kata "tato" berasal dari kata Tahitian / Tatu, yang memilki erti: menandakan sesuatu. Rajah atau tatu (Bahasa Inggeris: tattoo) adalah suatu tanda yang dibuat dengan memasukkan pigmen ke dalam kulit. Dalam istilah teknikal, rajah adalah implantasi pigmen mikro. Rajah boleh dibuat terhadap kulit manusia atau haiwan. Rajah pada manusia adalah suatu bentuk pengubahsuaian tubuh, sementara rajah pada haiwan umumnya digunakan sebagai pengenalan.

Rajah merupakan amalan yang dijumpai hampir di semua tempat dengan fungsi sesuai dengan adat setempat. Rajah dahulu sering dipakai oleh kalangan suku-suku terasing di suatu wilayah di dunia sebagai penandaan wilayah, derajat, pangkat, bahkan menandakan kesihatan seseorang.


 Rajah digunakan secara meluas oleh orang-orang Polinesia, Filipina, Kalimantan, Afrika, Amerika Utara, Amerika Selatan, Mesoamerika, Eropah, Jepun, Kemboja, serta China. Walaupun pada beberapa kalangan rajah dianggap tabu, seni rajah tetap menjadi sesuatu yang popular di dunia.sumber

Menurut Kamus  Bahasa melayu, tatu bermakna gambar (lukisan) pada bahagian (anggota) tubuh.
Ayuh jom layan foto warga emas yang bertatoo ni . Buruk bebenor!!!






















0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers