Monday 30 December 2013

Filled Under:

Gadis Ini Mempunyai 15 Personaliti Yang Berbeza-beza.VIDEO


Dalam beberapa filem atau novel sering membuat kisah tentang orang berkeperibadian berganda . Rupanya ada wanita yang benar - benar mengalaminya . Ia bahkan mengaku mempunyai 15 personaliti berbeza . Orang itu adalah Kimi Sands yang menderita gangguan Dissociative Identity Disorder ( DID ) .


 Sindrom tersebut membuatnya mempunyai beberapa personaliti yang mengawalnya setiap waktu tanpa Kimi boleh berbuat apa - apa . Pergantian keperibadian itu boleh bertahan beberapa minit hingga beberapa hari , bergantung keadaan . Kimi mula mempunyai gangguan itu ketika berusia 3 tahun namun didiagnosis di usia ke - 20 oleh pakar psikiatri .

 Personaliti itu bermacam - macam , mulai dari chef berasal dari Jepun bernama Satou ( 22 tahun ) , biseksual hobi pesta bernama Theodore ( 15 tahun ) hingga si anak kecil kembar Jack dan Safyer ( 4 tahun ) . Kimi berkata personaliti lain itu tidak berbahaya atau jahat .

 Baginya yang menyusahkan hanya kerana ke - 15 orang itu minta dibelikan hadiah Krismas setiap seorang . " Jadi ada hadiah untuk 16 orang termasuk aku .

 Perempuan berusia 23 tahun itu pun mempunyai banyak pakaian , bahkan untuk lelaki , di almari agar semua alter egonya boleh pakai baju pantas . Begitupun dengan makanan kerana ada alter ego yang diet sayur - sayuran dan itu menyusahkan kewangan Kimi . Tak hanya Kimi tapi kekasihnya , Chris Lee , juga cukup ditugaskan dengan pergantian identiti tersebut .


Jom tonton video berikut:


 
 









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers