Monday 6 January 2014

Filled Under:

Limau Berbentuk Hati Yang Sangat Unik.Video


Tidak hanya tembikai berbentuk hati , Jepun rupanya juga boleh menghasilkan lain dari yang lain . Kali ini giliran limau yang dibentuk menjadi  hati yang cantik .

Limau bentuk hati itu dicipta oleh  Mihara Citrus Fruit Company di pertanian di Hiroshima . Bentuknya dicipta dengan cara memasukkan limau yang masih muda ke dalam acuan berbentuk V saat ia tumbuh . Ketika limau membesar maka automatik akan mempunyai bentuk akhir seperti acuan .

Meskipun  proses tersebut kejayaannya hanya 50 peratus . Separuhnya banyak yang menghasilkan limau dengan bentuk aneh yang tidak menarik untuk dijual . Kekurangan itu kemudian diatasi para petani dengan membuat acuan baru yang digunakan mulai Julai tahun ini .

Sejak menggunakan acuan baru itu nilai kejayaannya meningkat jadi 80 peratus . Acuan itu juga jauh lebih berkesan dengan menjimatkan masa hampir satu perempat yang lama . Ketika buahnya dipotong juga menghasilkan bentuk hati lebih sempurna dan lebih besar .

Untuk rasanya sendiri , lemon unik ini tidak berbeza dengan yang pada umumnya . Namun bentuknya memang membuat lemon  berbentuk hati ini lebih popular sehingga diburu banyak orang untuk jadi hadiah yang unik .






Jom saksikan Video berikut :







0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers