Thursday 24 December 2015

Filled Under:

Menakjubkan,Lobi Hotel Ini Direka Daripada Kayu Kitar Semula.


Sebuah hotel yang membina ruang lobi dengan menggunakan kayu kitar semula dinobatkan sebagai juara pertandingan hotel yang menggunakan kayu terpakai sebagai hiasan dalaman pertama di dunia.

Dikenali sebagai Hotel Hotel yang terletak di Canberra, ia merupakan sebuah hotel futuristik apabila menewaskan 100 hotel lain termasuk bagi kategori ruang pejabat, bar dan restoran.



 Pereka bentuk bangunan itu, March Studio berkata, pihaknya menggunakan kira-kira 5,000 kepingan kayu kitar semula untuk menghiasi pintu masuk lobi tersebut selain menjadikannya sebagai dinding, tangga dan perabot.

Malah, terdapat sebuah terowong yang turut dibina dengan menggunakan kayu bermula dari kawasan menyambut tetamu sehingga ruang lobi di hotel berkenaan.


  
Seorang hakim berkata, penggunaan kayu terpakai adalah satu hasil hiasan dalaman paling luar biasa dan menakjubkan.

“Pemilihan kayu itu menimbulkan suasana kemesraan dan keakraban. Mereka berjaya menghasilkan sesuatu yang sangat kreatif dan di luar jangkaan,” katanya.



Kemenangan hotel itu berjaya menewaskan hotel-hotel terkenal seperti Hotel Pavilion di Shepherd’s Bush, London; Hotel Istanbul dan Hotel Skytel di China. – Agensi








1 comments:

  1. salam,
    jom tukar link.
    saya dah masukkan link blog anda
    dlm blog saya
    http://www.kembaraminda7.com
    terima kasih

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers