Tuesday 19 July 2016

Filled Under:

3 Foto.Berani Seperahu Dengan Harimau, Doktor Haiwan Ini Gemparkan Media Sosial.


 Harimau merupakan salah satu haiwan yang terkenal dengan kebuasannya. Tidak hairan, banyak orang yang sangat takut dengan haiwan karnivor ini.

Namun, perkara itu nampaknya tidak berlaku bagi dr Yanti. Doktor haiwan ini tidak takutketika menghampiri dengan harimau.

Bahkan, baru-baru ini foto dr Yanti yang berada satu perahu dengan harimau sempat membuat gempar di media sosial. Perempuan ini mengaku, itu bukan pertama kalinya ia seperahu dengan haiwan buas ini.

Harimau tersebut diketahui merupakan mangsa dari pemburu liar di ladang sawit dan konflik dengan manusia. Doktor haiwan ini menjelaskan cara itu merupakan satu-satunya pilihan untuk memindahkan harimau tersebut ke kawasan pemuliharaan.

Ia mengungkap rasa gembira boleh menyelamatkan haiwan besar itu mengalahkan rasa takutnya. Selama lapan tahun terakhir, doktor ini telah menyelamatkan paling tidak 11 harimau.
Tidakpelik, perbuatan doktor Yanti tersebut menuai pelbagai reaksi dari netter. Banyak yang menyatakan kekaguman dan memuji tindakan perempuan tersebut.








0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers