Monday, 11 July 2016

Filled Under:

Video.Russ Moen, Lelaki Kanada Hasilkam KeretaAntiknya Jadi Rumah Bergerak.


Russ Moen,berasal dari Kanada jadikan keretaya rumah bergerak. Pemilik kereta klasik pada umumnya melakukan pemulihan supaya kenderaannya menjadi tampil seperti asal atau seperti baru keluar dari kilang. Pola fikir itu nyatanya tidak berlaku bagi seorang lelaki berasal dari Kanada, Russ Moen, yang mengubah rupa kereta peribadi miliknya, Chevrolet Cab Over Engine (COE) dijadikan rumah bergerak (motorhome).

Kenderaan show stopper yang dibina Moen satu-satunya diberi nama Tourliner. Rumah bergerak itu dibina dari casis GMC Elite Motorhome produksian tahun 1954 yang Moen miliki sendiri. Moen mempunyai idea untuk mengambil inisiatif menggabungkan ia dengan  Chverolet COE seperti yang di kutip Autoevolution.




Carburetor motorhome karya Russ Moen berasal dari mesin Cummin Diesel buatan Harbour City Diesel & Offroad, sementara dari sistem transmisi memakai custom yang dibuat oleh syarikat asal Kanada, BD Diesel.

Apabila muka dari motorhome umumnya kotak, Namun Moen mahukan perbezaan dengan membuat bentuk tirus di kereta bahagian belakang. Reka bentuk ini dia dapat setelah  isterinya menyarankan untuk Moen menghubungi rakannya yang mahir di bidang reka bentuk perkapalan.

Kelihatan begitu terlihat unik, sebab dengan menggabungkan kepala lori klasik di depan dan sebuah kotak dengan bentuk unik di bahagian belakang. Untuk kepala dan badan bawah dicat berwarna hitam, manakala di bahagian dinding rumah berjalan itu menggunakan warna kuning air.



Tidak hanya itu saja, Motorhome ini juga mempunyai dua roda depan dan empat roda di bahagian belakang agar boleh mengimbangi bebannya.

Dari bahagian kabinnya juga menggunakan dinding tambahan, kerusi, meja, serta peti yang dibuat dari bahan kayu jati. Untuk bahagian lantai menggunakan bahan marmar. Monitor saiz 19 inci, pengukur suhu automatik, peti sejuk, serta tiga buah kamera agar dapat memerhatikan keadaan di luar kereta juga ia tambahkan.







Jom saksikan video berikut ini:




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs