Sunday, 4 September 2016

Filled Under:

Kanak-kanak Ini Punyai Wajah Berganda.


Kangkang mengalami keadaan pelik yang disebut transverse facial cleft. Bermaksud Kangkang lahir dengan wajah yang tidak normal, dia seperti mempunyai dua wajah yang berganda. Separuh wajahnya berada di atas wajah, seperti menyerupai topeng.

Ketika hamil ibunya tidak mengalami sebarang keanehan. Semuanya berjalan normal, ibunya Yi Xilian pun mengharapkan anak yang sihat. Namun faktanya ketika Kangkang dilahirkan, dia mengalami kelainan tersebut. Wajahnya kelihatan seperti sedang memakai topeng.




Yi Xilian tidak dibenarkan melihat Kangkang semasa bayi. Namun dia selalu memaksa suaminya untuk melihat bayinya. Ketika melihatnya, ibu yang berasal dari Provinsi Hunan ini lantas menangis.


 Tidak ada yang mengetahui apa penyebab  yang dialami Kangkang. Doktor mengatakan bahawa pekara ini mungkin disebabkan oleh kesan dari ubat yang diminum semasa hamil. Padahal  ubat yang diminum Yi Xiliana adalah ubat anti-pengguguran dari doktor.

Malangnya, penyakit yang dialami Kangkang tersebut hanya boleh dirawat dengan kos yang sangat mahal. Wang yang diperlukan adalah sekitar US $ 80,000 - 100,000. Syukurlah kisah ini mempunyai akhir yang menggembirakan kerana ibubapa
 Kangkang berjaya mengumpulkan wang untuk kos rawatan anaknya. Selain itu, sebuah hospital di Shanghai juga menawarkan pembedahan secara pecuma untuk Kangkang.Jom saksikan video berikut ini;






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs