Monday, 5 September 2016

Filled Under:

Kisah Penternak Khinzir Jepun Diterjemah Melalui Foto.



Seorang penternak di Jepun yang bernama Otchan ini menyayangi babi-babi peliharaannya yang berjumlah kira-kira 1,200 ekor. Setiap hari, babi-babinya diberikan kasih sayang dan perhatian, tanpa terkecuali. Banyak perkara yang dilakukan oleh penternak ini bersama dengan babi-babinya. Diantaranya iaitu bermain bersama, berpelukan, bernyanyi bersama, membaca bersama dan hal-hal tersebut dilakukan setiap hari. Salah seorang jurugambar yang bernama Toshiteru Yamaji telah berjaya mengabadikan gambar mengenai persahabatan penternak tersebut bersama babi-babinya.




Persahabatan yang indah ini dapat dilihat dari gambar yang didapatkan oleh Toshiteru Yamaji. Sejak mendapatkan gambar tersebut, Yamaji yang awalnya hanya jurugambar amatur cuba menerbitkan buku mengenai persahabatan yang menawan tersebut. Bukunya berjudul "Pigs And Papa" yang dibuat pada tahun 2009 di mana buku ini boleh didapati di Amazon. Banyak perkara yang dilalui bersama antara penternak Jepun ini bersama babi-babinya. Menghabiskan masa bersama babi-babinya membuat penternak ini selalu bahagia.




Tidur bersama babi-babinya juga sering dilakukan. Baik babi kecil yang tidur di atasnya atau juga babi besar yang dijadikan bantal sandaran penternak tersebut. Sebuah keakraban terjalin hangat antara keduanya. Walau hanya dengan binatang peliharaannya, penternak ini boleh mendedahkan rasa sayangnya serta teladannya dalam memelihara ladang babi-babi miliknya. Persahabatan yang tercipta mengundang banyak reaksi daripada pelbagai pihak. Ini kerana, persahabatan yang tercipta sangat mengagumkan dan menarik.

















0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs