Thursday, 15 December 2016

Filled Under:

Tiada Tangan Tapi Terrer Main Ping Pong.


Tidak semua manusia ditakdirkan mempunyai tubuh sempurna. Tetapi meskipun mempunyai kekurangan fizikal, bukan bererti harus menyerah. Seperti seorang atlet ping pong yang berasal dari Mesir, Ibrahim Hamato. Meskipun tidak mempunyai tangan, namun ia mampu meraih prestasi dan menjadi inspirasi. Sebelumnya Ibrahim sebenarnya terlahir lengkap.

 Namun kerana kemalangan saat berumur 10 tahun, memaksa Ibrahim harus merelakan kedua tangannya. Tetapi kerana kecintaannya pada ping pong, itu membuatnya tidak patah semangat. Tiga tahun selepas kemalangan ia cuba bermain dengan menggunakan segala cara. Akhirnya ia mencari cara terbaik bermain ping pong dengan mulutnya. 

Meskipun masih menjadi pemain amatur, namun prestasi Ibrahim sangat memberangsangkan. Ia diundang sebagai tetamu semasa Olimpik World Team Table Tennis Championships  di Tokyo, Jepun tahun ini. 

Saat itu Ibrahim diberi peluang untuk main dengan salah satu pemain terbaik sedunia. "Saya sangat bahagia, saya mendapat undangan ini dari Mr. Sharara," kata Ibrahim. "Ini anugerah yang besar untukku bermain dengan pemain terbaik sedunia. 




Jom saksikan video berikut : 
 




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs