Friday, 13 January 2017

Filled Under:

Pertandingan Bodoh Pertama di Dunia.


Salah satu pertandingan teraneh di dunia baru saja berlaku di Seoul Plaza. "Pertandingan Bodoh" yang diadakan 27 Oktober itu mencabar peserta yang paling boleh mengusir semua fikiran di dalam otak untuk menjadi pemenang.

Kriteria pemenang di pertandingan ini cukup singkat. Pemenang adalah orang yang paling tenang degupan jantungnya. Juri menggunakan alat pengukur degupan jantung untuk mengetahui hal tersebut.

Walaupun demikian, peserta yang mendengar muzik, mengunakan telefon bimbit, membaca, tidur atau berkhayal akan dihapuskan dari pertandingan ini. Namun, peserta masih dibenarkan menggaru kepala atau kaki dan menyentuh hidung.

Pada akhirnya pemenang dari acara ini adalah seorang gadis kecil berusia 9 tahun bernama Miss Yang. Yang berjaya menyingkirkan 49 peserta lain yang mengikuti pertandingan tersebut.

Menurut salah satu penaja acara, tujuan dari pertandingan ini adalah untuk menjauhkan manusia dari stress. "Ini adalah pengalaman di mana anda benar-benar menjauhkan diri dari stres yang berasal dari masyarakat kompetitif dan ingin serba cepat," terang salah satu sponsor.

Di luar dugaan, acara ini mendapat perhatian ramai. Ketika acara ini disiarkan di SNS secara langsung, beberapa orang bahkan ingin mengikuti dan merasa terhibur.

"Saya rasa saya boleh melakukan lebih baik daripada itu," komen penonton. "Saya percaya kalau aku melihat orang-orang ini secara langsung pasti akan lebih lucu."



Berikut ini video "Pertandingan Bodoh" di Seoul Plaza:
 




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs