Saturday 22 April 2017

Filled Under:

Inilah Jumlah Keluarga Terbanyak di Dunia.


Berapa banyak ahli keluarga kamu yang kamu kenal dan sering berkomunikasi hingga melakukan foto bersama? Secara umumnya, jumlah ahli keluarga yang melakukan foto bersama tidak lebih dari 100 orang. Walaupun jumlah itu sudah merangkumi semua orang tua, datuk nenek, cucu dan cicit hingga keturunannya.

Beberapa waktu yang lalu, sebuah keluarga di China teMpatnya di perkampungan Shishe, Provinsi Zheijiang telah melakukan foto keluarga dengan sekurang-kurangnya 500 anggota keluarga mereka.  

 500 orang yang ikut berfoto keluarga tersebut merupakan anak cucu keturunan generasi keluarga Ren. Mereka adalah generasi ke 25 hingga 31 keluarga Ren. Di sebuah tepi tebing di desa nenek moyang mereka, 500 orang tersebut berbaris dan membentuk formasi yang rapi untuk bergambar. Mengenai gambar itu sendiri dikhabarkan bahawa telah diambil menggunakan drone.


Foto ini diambil ketika semua ahli keluarga percutian tahun baru . Sebelum cuti berakhir, mereka memutuskan untuk berkunjung di kampung  dan melakukan foto bersama. Menurut salah seorang ahli keluarga yang ikut berfoto, keluarga ini mengumpulkan semua keluarganya sejak 2 tahun yang lalu.

Ada ratusan bahkan ribuan orang keturunan keluarga Ren yang tersebar di beberapa bandar di China. Rencananya, mereka akan terus mengumpul sebanyak-banyaknya keluarga dan melakukan foto bersama dengan jumlah terbanyak di tahun depan.



Dari laporan yang ada, foto keluarga yang telah berjaya diambil dengan jumlah 500 orang di dalamnya ini merupakan gambar keluarga dengan jumlah terbanyak sepanjang sejarah manusia. Seorang ahli keluarga Ren berkata,


"Dunia memang semakin berkembang dan moden. Di China juga mengalami kemajuan zaman yang sangat pesat. Tapi, ke mana sahaja kami pergi, kami akan selalu mengingat nenek moyang kami. Kami sangat menghormati nenek moyang kami dan semua anak cucunya. Ini adalah gambar keluarga yang mengagumkan."




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers