Friday 28 April 2017

Filled Under:

Penari Luar Biasa Ini Berusia 88 Tahun.


Jika biasanya tarian balet dikaitkan dengan kanak perempuan ataupun gadis remaja, kini kebiasaan itu telah berubah. Seorang lelaki berusia 88 tahun yang tampil lincah menari baletlah, yang mengubahnya.

Lelaki tersebut bernama John Lowe. Ia memberanikan diri tampil menari balet di Lantern Dance Theater, setelah mempelajarinya saat usia 79 tahun. Lowe mula belajar menari sejak anak perempuannya, Alison menjadi penari profesional.

"Aku melawat sebuah sekolah tarian dan aku bertanya apakah aku boleh ikut belajar menari. Lalu, mereka mengatakan aku boleh mengikutinya," kata Lowe .

Lowe menambah, begitu dirinya dibenarkan belajar menari ia terus pulang ke rumah dan mengikatkan seuntai tali untuk membantunya melatih kakinya.



"Aku merasa beruntung kerana tidak mengalami masalah dengan latihan rutin yang aku lakukan," katanya.

Bagi Lowe, mempelajari tarian balet bukanlah hal remeh. Ia melihat balet merupakan salah satu cara untuk menjaga kesihatan.

"Aku melihat banyak orang yang bergelut dengan asap rokok. Seharusnya, mereka menari balet saja untuk menjaga kesihatan," katanya.







0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers