Monday, 22 May 2017

Filled Under:

DJ Paling Termuda di Dunia


Kelebihan anak perkara penting bagi ibubapa untuk mengetahui bakat yang dimiliki anaknya, kerana hal tersebut akan membantu mereka untuk mengembangkan potensi itu. Pasangan suami isteri Hlongwane dan Refiloe Marumo telah melakukan perkara terbaik dalam hal ini.

Dikutip dari dailymail.co.uk, mereka berdua telah berjaya mencari dan mengembangkan potensi yang dimiliki anak  mereka, Oratilwe Hlongwane. Kanak-kanak kecil yang masih berusia dua tahun tersebut sudah menunjukkan bakat yang luar biasa. Ia boleh memilih dan bermain muzik DJ dari laptop ayahnya. Kemampuannya ini kemudian menjadi sebuah fenomena yang terus dibicarakan di Afrika Selatan.



Menurut ibunya, saat Oratilwe masih berusia satu tahun, ia kerap memperhatikan ayahnya yang merupakan jurulatih sukan ketika sedang bermain aplikasi DJ di gadgetnya. Tidak disangka, setelah lama memperhatikan, Oratilwe boleh meniru apa yang dilakukan ayahnya.

Ketika ayahnya memuat naik video DJ kecil yang mempunyai nama  AJ tersebut di Internet, Oratilwe terus mendapat 25,000 fans. Baru-baru ini ia menunjukkan keahliannya di sebuah shopping mall berdekatan rumahnya dan mendapat tanggapan yang sangat positif dari masyarakat.




Di samping pujian dan sanjungan yang diterima keluarga DJ cilik tersebut, mereka juga mendapat kritikan. Beberapa orang menuduh mereka telah memanfaatkan anak mereka yang masih di bawah umur untuk mencari keuntungan. Namun mereka menjawab bahwa mereka berdua tidak akan 'mengeksploitasi' anaknya tersebut dan tidak mengizinkannya bermain di club atau tempat hiburan lainnya.




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs