Monday 1 May 2017

Filled Under:

Temui Peti Misteri di Belakang Rumah.


 Sepasang suami isteri mencari sebuah peti besi tua yang terkubur di dikawasan rumah mereka, dan dianggarkan berusia sekitar 160 tahun. Namun masalahnya hanya satu, peti besi tersebut dikunci dan isi di dalamnya masih menjadi misteri.

David dan Nikki Maguire yang berasal dari Gateshead, termasuk peti besi yang sama yang digunakan untuk membekalkan di kapal legenda Titanic. Penemuan ini terbongkar setelah mereka mengalirkan kolam, yang ada
dikawasan rumah .

Saat menyingkirkan tanah yang ada di kolam tersebut, David terkejut dengan benda keras yang menyendut sekopnya. Namun masalahnya adalah, ia tidak boleh mencari kunci untuk membuka peti besi tersebut.

Peti besi tersebut dijangka dibuat oleh Milners sekitar tahun 1814, yang merupakan pembuat peti besi tahan api pertama di dunia. Sehingga saat itu banyak sekali masyarakat yang menyimpan harta berharga di peti besi.

Untuk mengangkatnya dari kolam, david mengalami masalah, kerana diperbuat daripada besi, sehingga tidak terangkat dan sangat berat. Namun demi sejarah, pasangan ini akan memberikan peti besi yang masih terkunci tersebut ke sebuah muzium. Padahal di eBay, peti besi yang sama terjual hingga puluhan jutaan ringgit.

"Saya tidak mempunyai keinginan untuk menyimpannya. Ini besar dan pelik, saya tidak tahu apa yang akan saya lakukan dengan peti besi tersebut," ucap David.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers