Thursday 11 May 2017

Filled Under:

Tetap Sihat Walaupun Makan Batu dan Pasir.


Seorang lelaki berusia 45 tahun di India mempunyai tabiat pelik . Hans Raj sentiasa makan batu kelikir dan pasir setiap hari.

Hans Raj mengaku ketagih makan batu kelikir dan pasir sejak 25 tahun yang lalu. Kerana tabiat pelik ini, Hans dipanggil sandman  atau manusia pasir oleh penduduk di kampung.

"Saya suka makan batu dan pasir. Saya tidak berasa apa-apa kesan yang merbahaya dalam badan saya," kata Hans seperti yang dilaporkan oleh Mirror. "Ia seolah-olah biasa kepada saya. Pasir dan batu sebagai tenaga."




Seorang doktor di negeri Uttar Pradesh, utara India, mendedahkan bahawa Hans keadaan pelik dipanggil
gangguan Pica . Pica merupakan makan keabnormalan gangguan seseorang yang mempunyai rasa untuk makan barang  bukan makanan.

Tabiat Hans juga dianggap pelik oleh kawan-kawannya. Mereka juga mendakwa telah sentiasa cuba untuk memecahkan tabiat Hans tetapi sentiasa gagal.




"Saya telah bekerja dengan Hans selama hampir 10 tahun. Kami sama-sama tukang batu," kata seorang rakan Hans, Raja Singh. "Beliau dikenali kerana mengunyah batu-batu dan batu semasa bekerja. Hans  kelihatan seperti penagih."

Walaupun telah bertahun-tahun makan batu-batu, batu pasir, Hans berkata beliau tidak sama sekali mahu untuk memeriksa badannya ke hospital. Malah, beliau sering menggabungkan pasir dengan teh, roti dan sup. Dia masih merasa  sihat dan tidak pernah jatuh sakit.Jom saksikan video berikut ini;










0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers