Sunday, 30 July 2017

Filled Under:

Rupa Bentuk Labu Ini Memang Pelik Sekali .


Membuat hiasan Halloween kini tidak akan sukar lagi. Seorang petani berasal California, Tony Dighera, telah menanam "Pumpkinstein", labu berbentuk kepala Victor Frankenstein yang selalu digambarkan sebagai raksasa yang menakutkan.

"Pumpkinstein" dibuat dengan usaha yang tidak main-main. Dighera harus melabur US $ 100 ribu  demi menyediakan mesin pencetak untuk membuat buah labunya mempunyai bentuk yang ia inginkan.

Dighera mereka bentuk semua prosesnya sendirian. Ia harus memulakan dengan membuat acuan yang diperbuat daripada bahan tepat untuk mengelakkan tumbuhannya membusuk. Selain itu, ia juga harus mengetahui  waktu yang tepat untuk mula mencetak labu-labunya.



 Walaupun mengalami banyak kesulitan dengan inovasi, lelaki ini cukup percaya diri akan menghasilkan sesuatu yang menjanjikan. Dighera menjual tiap buah labunya seharga US $ 75 . Harga ini tentu tidak boleh dikata murah. Penciptanya sendiri juga mengakui hal itu.

"Aku tidak akan membayarnya," kata Dighera setuju harganya mahal. "Tetapi ada banyak orang yang berpendapatan US $ 200 ribu ) yang mahu membayarnya."

Dighera nampaknya memang benar. Pumpkinstein kini telah popular menjelang Halloween. Ia pun merancang untuk membuat tanamannya mempunyai bentuk lain seperti hati untuk Hari Valentine tahun depan.

Selain Dighera, petani di China juga diketahui telah menanam buah pir berbentuk Buddha selama bertahun-tahun. Jepun juga telah membuat tembikai besar yang dibentuk hati dan tempat. Namun Dighera adalah orang pertama yang membuat kepala Frankenstein untuk Halloween.







1 comments:

  1. sekarang semua serba praktis karna manusia semakin pintar menemukan cara..

    ReplyDelete

Followers

networkblogs