Thursday, 26 October 2017

Filled Under:

Detoks Ini Perlu Dilakukan Selepas Makan



Kadang-kadang  makanan yang baik kita tidak menyedari bahawa ia telah banyak dimakan akibatnya kesakitan menyebabkan sakit perut. Belum lagi risiko lemak badan akibat pengumpulan kalori yang berlebihan dalam tubuh. Baiklah, biarkan saya tidak gemuk kerana kenyang, sudah tiba masanya untuk menyahtoksik. Detoksifikasi ini perlu dilakukan untuk meneutralkan toksin di dalam badan. Sudah tentu juga untuk membantu menjaga sistem penghadaman dan badan sihat .Sila baca lebih lanjut, ikuti langkah-langkah ini. Jam 06.00 - 07.00 Setelah bangun, minum segelas air.Minum air sebelum sarapan juga penting untuk mengelakkan loya 

Dengan meminum air ini, keperluan pembasmian tubuh akan dipenuhi dan membantu melancarkan sistem penghadaman yang pernah diisi dengan pelbagai jenis makanan. 

Sebelum atau pada 09.00 pagi
Walaupun dalam waktu semalaman kebanyakannya dimakan, sarapan pagi  ini tidak boleh dibebaskan. Cuba gunakan buah atau makanan ringan yang tidak terlalu berat untuk merangsang sistem pencernaan kembali normal.

Antara jam 12.00 - 13.00
Untuk memastikan gula darah yang stabil dan untuk menjimatkan selera makan, adalah penting untuk makan setiap 3 atau 4 jam. Cuba makan makanan yang mengandungi protein dan sayuran yang sihat dengan karbohidrat yang kurang untuk memenuhi keperluan badan anda.

 3 petang - 4 petang
Dalam tempoh ini anda mungkin berasa lapar lagi. Jangan biarkan diri anda, cuba mengunyah kacang atau buah-buahan untuk mengatasi kelaparan,

5 petang - 6 petang
Adalah dinasihatkan untuk direhat pada masa ini.. Jalan-jalan santai boleh menjadi cara yang tidak dapat dilupakan untuk membakar kalori.

6 petang - 7 malam
Makan malam tidak boleh dilepaskan. Pilih menu yang rendah kalori, mengandungi banyak air, dan kaya serat. Satu mangkuk sup sayuran boleh menjadi pilihan yang tepat.

21:00
Nah, sekarang semua yang anda perlukan adalah cukup tidur. Rujuk badan anda untuk memulihkan fungsi organ normal.

Mengekalkan diet adalah sangat penting untuk memastikan berat badan stabil dan kekal stabil.




0 comments:

Post a Comment

Followers