Saturday 14 December 2019

Filled Under:

Ayam Terbesar dan Tertinggi di Dunia.

 Ayam terbesar di dunia ini disandang oleh ayam bernama Little John, tidak sesuai memang dengan namanya yang mengandungi kata litte atau kecil. Little John mempunyai tinggi 66 cm dan hampir boleh menakutkan semua anak-anak ayam di ladang pemiliknya, Jeremy Goldsmith di Mountfitchet Castle.

 Popcorn dan makanan segera lain didakwa membuat ayam ini membesar dengan pantas, ayam besar ini sangat menyukai sekali memakan popcorn. Tidak hanya itu, dia juga suka makanan yang digoreng dan sandwich yang diberikan oleh pengunjung di ladang tuannya yang terletak di Essex.

Setinggi 66 CM inilah Ayam Terbesar di Dunia buat masa ini "Little John kelihatan lebih besar daripada ayam jantan lain yang ada di sekitar sini. Menurut saya, dia boleh membesar sangat besar kerana dia diperlakukan dengan baik,"  kata Goldsmith, pemilik Little John.

Goldsmith sangat yakin Little John adalah ayam jantan terbesar dunia ketika dia mengetahui pemegang rekod sebelumnya, Melvin, hanya setinggi 60 cm.

"Jika ukurannya sudah diumumkan, maka Little John akan mengambil gelar sebagai ayam terbesar dan tertinggi di dunia," ungkap Goldsmith. Little John sendiri merupakan ayam jenis Brahma, iaitu peranakan Asia yang berasal dari China dan lebih dikenali dengan sebutan burung 'Shanghai'.









0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers