Wednesday, 8 April 2020

Filled Under:

Senarai Bank-bank Tertua di Dunia


Ini bermula dengan siaran akhbar di New York pakej, mengumumkan rancangan untuk membentuk New York bank pertama pada tahun 1784. Alexander Hamilton, seorang peguam dihormati pada waktu itu, merancang perlembagaan bank dan memimpin Bank of New York melalui pembentukan dan awal tahun. Lapan tahun kemudian, itu adalah syarikat pertama yang akan didagangkan secara awam ketika New York Stock Exchange dibuka pada tahun 1792. Ada juga yang banyak sejarah di balik Mellon Financial Corporation dating kembali ke Revolusi Industri, yang bergabung dengan Bank di New York pada tahun 2007 menjadi Bank of New York Mellon. Hari ini, itu adalah bank tertua di Amerika Syarikat, dan mereka mendapatkan untuk memiliki Satu Wall Street sebagai alamat mereka untuk membuktikannya.

 Bank of Scotland (sekarang Halifax Bank of Scotland) Edinburgh, Scotland 
                                                 (Ditubuhkan 1695) 




Walaupun konsep mata wang dan nota bank tidak selalu baru bagi Scotland pada abad ke-17, Bank of Scotland adalah yang pertama untuk mencetak mata wang kertas sendiri. Lebih jauh lagi, itu adalah unik dalam erti kata bahawa ia ditubuhkan untuk membantu perniagaan, sedangkan Bank of England, yang ditubuhkan satu tahun sebelumnya, ada terutama untuk membiayai belanja pertahanan kerajaan. Awal, itu menghadapi persaingan sengit dari Royal Bank of Scotland, dan dalam satu kes, RBS (yang "baru" bank) mulai penimbunan nota bank yang dikeluarkan oleh Bank of Scotland (Lama Bank) dalam rangka untuk menghadirkan mereka sekaligus, memaksa Bank of Scotland tua untuk memanggil mereka dan berhenti pembayaran pinjaman selama enam bulan.Ini tidak tenggelam mereka walaupun, dan tahan lama bank ini tetap sebagai satu-satunya institusi komersial yang ada dicipta oleh Parlimen Scotland. Bank of Scotland bergabung dengan Bank Halifax menjadi HBOS pada tahun 2001.



 C. Hoare & Co London, United Kingdom 
             (Ditubuhkan 1672)





 Sebelum berjumlah jalan moden, tanda-tanda yang digunakan orang untuk mencari sebuah kedai, dan Sir Richard Hoare tidak boleh memilih simbol yang jauh lebih baik daripada Sign Emas Botol, seperti botol emas merupakan tanda mewah dan kekayaan yang biasa digunakan oleh pandai emas yang prekursor untuk membentuk sistem perbankan yang lebih moden dan mata wang kertas. Untuk diperhatikan adalah kenyataan bahawa bangunan mereka dipindahkan semasa Perang Dunia II dan diselamatkan dari api oleh beberapa pekerja berani. Selain itu, bank-bank masih sepenuhnya milik keluarga dan dikendalikan oleh keturunan langsung dari Sir Richard Hoare.



 Berenberg Bank Hamburg, Jerman
           (Ditubuhkan 1590)



 Dibentuk pada tahun 1590 oleh Hans dan Paul Berenberg, dua saudara laki-laki yang menguruskan sebuah kain perdagangan dan import / eksport perniagaan, syarikat ini sangat beruntung boleh tumbuh di masa kemakmuran di Hamburg, Jerman. Bandar dengan cepat tumbuh sebagai hub kewangan dan kegiatan perdagangan, dan mereka boleh berkembang bersama-sama dengan ahli-ahli lain dari kecil, erat kelompok orang-orang Belanda yang tidak mempunyai hak kewarganegaraan penuh di Hamburg.Berenberg Bank hari ini pejabat di seluruh Eropah, dan tetap Jerman bank swasta tertua di hari ini. Terlama Bank di Dunia:


 Banca Monte dei Paschi di Siena Siena, Itali 
                     (Ditubuhkan 1472)




Awalnya dibentuk sebagai Monte di Pieta, atau Monte Pio, untuk memberi pinjaman kepada orang miskin dari amal, ini adalah bank terpanjang di dunia. "Monte," yang bermaksud "tumpukan" merujuk pada koleksi wang yang digunakan untuk pengedaran amal, dan bank benar-benar berfungsi untuk manfaat ekonomi bandar. Salah satu catatan sejarah yang menarik adalah bahawa warga Siena memasang pendapatan dari tanah sebagai jaminan terhadap pinjaman untuk pertanian dan infrastruktur bandar, yang menyebabkan hal itu yang dirujuk sebagai Monte dei Paschi di rujukan ke tanah. Hari ini berdiri sebagai bank tertua yang ada di dunia sejauh ini, dan tetap menjadi terhormat bank yang mempunyai cawangan di seluruh Itali.





1 comments:

  1. KESAKSIAN BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN PINJAMAN DAN TERPERCAYA. Saya bernama Theresia Widiyasari dan saya tinggal di Australia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipu di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial, dan karena keputusasaan saya, saya dibohongi oleh beberapa pemberi pinjaman online dengan nilai Rp75.890.000. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang merupakan seorang polisi merujuk saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang sangat andal bernama DONNAHALL FUNDING LLC yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp950.000.000 dalam 24 Jam tanpa tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman apa pun, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: (donnahallfundingllc@gmail.com). Saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman karena saya melewati di tangan para pemberi pinjaman palsu.
    Jika Anda memiliki pertanyaan, hubungi saya: {theresiawidiyasari@gmail.com}

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers