Wednesday, 8 April 2020

Filled Under:

Tapak Kasut Dihiasi 1.050 Batang Gigi


Kasut dengan reka bentuk yang unik semakin banyak dibuat pereka kasut. Paling baru adalah karya dua pereka Inggeris ini. Kasut buatan mereka dihiasi 1.050 'gigi manusia'.



Mariana Fantich dan Dominici Young, itulah nama dua pereka yang membuat kasut dari gigi tiruan tersebut. Keduanya menggunakan gigi palsu untuk menukar tapak getah yang biasanya ada di bahagian bawah kasut.

Seperti dikutip Daily Mail, seluruh bahagian bawah kasut kulit berwarna hitam model pantofel itu nampak dihiasi gigi. Gigi-gigi yang dipakai bukan hanya berwarna putih, ada juga yang berwarna emas.


Kasut unik tersebut langsung dikomentari sejumlah orang. "Secara seni sangat menarik. Tapi kalau ingat ada gigi di bawah kakiku, jadi membuatku mahu muntah. Walaupun itu palsu," tulis seorang pengulas.



 
Fantich dan Young menggambarkan kasut tersebut sebagai 'are predators with no predators'. Kasut itu sebenarnya hasil pengubahsuaian dari alas kaki jenama Barker yang sudah berdiri sejak 1880.

Pada 2010, dua pereka tersebut juga pernah membuat karya sama yang dinamakan The Apex Predators. Ada juga tetapan yang yang dihiasi rambut, mata dan gigi manusia.




0 comments:

Post a comment

Nuffnang Ads

Followers