Wednesday 27 March 2013

Filled Under:

4 TAHUN LELAKI INI HIDUP DENGAN TANPA BIJI MATA


Kehilangan satu bola mata, tidak membuat Billy Owenputus asa dan meratapi nasib. Ia justeru tampil   sebagai aktror Zombie, penceramah, serta pelawak. Lelaki 40 tahun itu kerap memasukkan jari tangannya melalui mulut dan keluar melalui lingkaran bola mata.                                                                            

                                     billy Owen                    

Owen kehilangan bola matanya pada bulan Februari 2009. Bapak satu kanak-kanak itu mengalami sinus kronik. Namun, apabila diperiksa ke hospital doktor menggatakan dirinya terkena kanser.

"Saya sering sakit kepala dan mengalami kesukaran bernafas di hidung bahagian sebelah kanan," ceritanya, seperti yang dipetik Huffington Post.

Menurut doktor, Owen menderita karsinoma, suatu bentuk rangkaian kanser yang menjejaskan rongga hidung. Pesakit karsinoma hanya mempunyai kesempatan hidup 10 peratus.


"Sebahagian besar pesakit kanser ditahap awal akan sembuh lewat operasi. Tapi, kanser dalam tubuh saya telah tersebar begitu luas di bahagian wajah, sehingga mereka harus membuang sebahagian wajah saya," ujar bapa satu kanak-kanak itu.

Sembuh dari karsinoma meninggalkan jejak dalam kehidupan Owen dan keluarganya. Ia bagaikan seorang Zombie dengan satu buah mata kiri.sumber




0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers