Thursday 23 May 2013

Filled Under:

Info ! 3 Manfaat Tidur Tanpe Pakaian





Bagi kebanyakan orang tidur tanpa sedikit benang pun di tubuh atau tidak memakai apa-apa masih terasa janggal. Mungkin akan timbul pertanyaan apakah tidak masuk angin nanti? Namun buktinya tidur dengan tidak memakai sebarang menyihatkan tubuh kita.Ada beberapa manfaat yang boleh anda dapatkan dari tidur tanpa menggunakan pakaian. Terdengar sedikit nakal ya, Ladies? Namun, dikutip dari Vemale.com, manfaat apa saja sih yang boleh kita dapatkan dengan tidur tanpa pakaian?

Memperlancar Aliran Darah


 Faktanya, tidur tanpa menggunakan pakaian membantu tubuh mengalirkan peredaran darah lebih baik. Biasanya wanita melepaskan bra mereka sebelum tidur. Kajian terkini mengatakan bahawa wanita bahkan tak memerlukan pakaian dalam agar lebih sihat. Namun, dalam keadaan tidur, mungkin ada baiknya anda menggunakan pakaian yang longgar untuk menggantikan pakaian dan pakaian dalam ketat nan seksi yang anda pakai.

Peredaran Bagi Area Intim 


Ternyata, tidur tanpa menggunakan pakaian boleh membantu anda meningkatkan peredaran udara pada area intim. Saat sedang tidur dan menggunakan pakaian dalam, kemungkinan gerah dan basah akibat kekurangan peredaran udara, rupanya boleh membolehkan munculnya jangkitan. Pssttt ... lelaki yang tak tidur menggunakan pakaian juga boleh meningkatkan kesuburan . Kerana menjaga testis pada suhu yang sesuai dan meningkatkan kualiti sperma.

Meredakan Kepenatan Hidup


 Setelah seharian bekerja, rupanya mengatasi kejenuhan seharian tersebut boleh dilakukan dengan tidur tanpa pakaian. Hal ini dapat meredakan ketegangan dan melepaskan ikatan-ikatan yang menekan kita seharian. Tubuh menjadi lebih rileks dan tidur jadi lebih nyenyak.

Sebelum anda cuba untuk tidur tanpa pakaian, disyorkan untuk mandi terlebih dahulu. Hal ini untuk membersihkan diri dari minyak, peluh, kuman dan dapat membantu meringankan beban di kepala dan tubuh anda.

 Pastikan suhu di bilik cukup selesa dan ranjang anda dalam keadaan bersih serta rapi. Konon, tidur tanpa pakaian dalam keadaan bersih adalah keadaan paling sihat dan semula jadi.

Jangan lupa matikan lampu dan tidurlah dalam keadaan hening. Bila cara tidur ini masih aneh bagi anda, tak ada salahnya menggunakan pakaian yang longgar untuk melindungi tubuh anda. Selamat tidur dan berehat.sumber




2 comments:

  1. ooo... huhu... ada betulnya juga... tapi aurat kena jaga walaupun dlm tidur.. :)

    ReplyDelete
  2. tidur seorang takpe lerrrr..

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers