Sunday 4 August 2013

Filled Under:

Menakjubkan ! Gigi Ikan Ini Mirip Seperti Gigi Manusia


Ikan Sheepshead mempunyai gigi depan yang aneh seperti manusia di mana mereka gunakan untuk mengikis teritip dari batu dan dinding konkrit. Mereka juga mempunyai lingkaran gigi dalam mulut mereka untuk menghancurkan moluska, ketam, dan tiram.

Mereka mempunyai garis-garis hitam dan perak pada tubuh sendiri yang merupakan sebahagian daripada sebab mengapa mereka juga kadang-kadang disebut ikan banduan atau ikan zebra.



Ikan Sheepshead biasanya ditemui berhampiran pantai di mana ada beberapa struktur seperti batu, dinding konkrit, jeti atau jambatan. Di mana-mana anda boleh mencari tiram dan teritip biasanya tempat yang bagus untuk mencari ikan ini.



Ikan Sheepshead mempunyai gigi depan aneh seperti manusia

 Ikan Sheepshead paling mudah ditangkap di musim sejuk ketika mereka datang ke pantai untuk berkembang biak - Anda perlu punyai matakail  kecil tindak balas yang cepat untuk menangkap ikan ini!



Mempunyai berat kurang dari 5 kilogram

Mereka terkenal kerana mencuri umpan anda, tetapi apabila anda dapat menangkap salah satu ikan ini, itu sangat berharga. Walaupun mereka biasanya mempunyai berat kurang dari 5 kilogram, tetapi kadang-kadang orang dewasa boleh mendapatkan hingga 20 kilogram.

.




1 comments:

  1. macam manusia disumpah menjadi ikan.. just crita donggeng je :-)

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Followers