Monday, 14 November 2016

Filled Under:

Secara Misteri Lelaki Ini Berubah Jadi Perempuan.


Di Dunia ini ada banyak orang yang memilih menjadi transgender atau berganti kelamin . Demi mempunyai jantina seperti yang dinginkan , para transgender mahu melakukan apa saja termasuk pembedahan . Ya , pembedahan sepertinya bukan hal yang asing lagi bagi para transgender . Tapi apa mungkin kita boleh merubah bentuk badan menjadi jantina lain tanpa melakukan pembedahan ? Memang Mustahil , tapi hal ini lah yang tengah terjadi pada Ryan McKenna .

 Ryan McKenna , 19 tahun yang dilahirkan sebagai seorang lelaki . Memang dari kecil Ryan menyesali dirinya adalah seorang lelaki , namun hal tersebut tidak terlintas membuatnya berharap untuk menjadi seorang wanita . " Saya selalu sangat mengecewakan kerana saya bukan seorang gadis , tapi saya tidak pernah mengharapkan menjadi seorang gadis , " jelasnya . Namun suatu keanehan terjadi pada saat lelaki ini beranjak remaja . Secara misteri , tubuhnya mengalami perubahan . Payudara Ryan kelihatan membesar , pinggulnya pun melengkung bak  seperti perempuan . 

Bukan hanya tubuh yang berubah , namun pita suara yang berasal dari Houghton Regis  inipun kelihatan berubah . Suara yang Ia miliki lembut seperti suara perempuan . Perubahan tersebut berlaku akibat tubuhnya mengalami ketidakseimbangan hormon . Meskipun kini Ryan telah berpenampilan sebagi seorang wanita , nampaknya Ryan tidak berniat untuk menukar nama seperti yang dilakukan para transgender lain .

 

Ryan mendedahkan bahawa Ia sangat senang dengan tubuhnya yang sekarang . Di tambah Ia tak perlu mengeluarkan wang untuk pembedahan . " Transformasi saya luar biasa . Dulu saya adalah anak lelaki , lalu badan saya membentuk lekuk seperti wanita . Saya sangat beruntung , " jelas Ryan .

 Meskipun sempat berkeinginan menjadi seorang wanita , Ryan tidak peranh melakukan facial , wax ataupu hal lain yang biasa dilakukan wanita . Saat baligh datang , bontotnya tiba - tiba saja membesar dan pinggangnya membentuk lekuk tubuh seperti jam pasir . Kegembiraan yang dirasakan oleh Ryan nampaknya tidak terlalu disokong keluarga .

 Ayahnya adalah seorang lelaki sejati , sehingga sukar baginya menerima bahawa anaknya berubah menjadi seorang wanita . Sebenarnya keganjilan telah dilihat oleh keluarga sejak Ryan berusia 6 tahun . Ibunya mencari ketulan kecil di dada Ryan dan membawanya ke doktor . Doktor mengatakan Ryan mempunyai tahap estrogen yang tinggi , yang boleh mengubahnya menjadi seorang wanita .

 Namun sepertinya Ibunya lupa dengan peringatan doktor tersebut sampai Ryan menginjak usia 18 tahun Badan Ryan menjelma .




0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs