Friday, 8 September 2017

Filled Under:

Anggur Luar Biasa Berwarna Warni



Di era software digital seperti Photoshop, sukar untuk mengatakan sama ada foto-foto ini adalah benar . Foto yang disebut 'anggur berwarna warni' ini telah beredar di dunia maya sekitar satu bulan. Jika benar adaanya, mungkin ini adalah buah paling menakjubkan yang pernah ada, tetapi apakah nyata?

 Anggurberwarna warni memang ada, tetapi mereka hanya anggur biasa yang diambil gambar dalam tahap kematangan yang dikenali sebagai Veraison, atau 'awal kematangan'


 "Ketika anggur masuk ke tahap akhir masak, buah anggur muda dewasa mempunyai warna sangat gelap, hijau gelap dan tekstur yang sangat keras, seperti batu kecil," kata Larry Stone, Master sommelier dan pemilik restoran.

 Dan kemudian apabila mereka melalui tahap kematangan, kulit anggun akan melalui tahap perubahan warna. Anggur putih, akan berubah dari hijau tua menjadi semacam warna hijau kekuningan, dan semakin lebih gelap. Anggur merah akan berubah dari warna hijau ke warna merah. Warna merahnya bergantung pada pelbagai jenis anggur.

 Dan pada akhirnya, selepas semua matang, semua anggur dari pelbagai jenis memaparkan warna akhir yang sama. Itulah mengapa anda tidak boleh membeli atau makan Rainbow Grapes, tapi anda boleh menyaksikan transformasi mereka yang indah.

Jom saksikan video berikut ini:
 


 








0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs