Thursday 27 June 2013

Filled Under:

5 Hotel dengan Bahan Binaan Teraneh di Dunia

Hotel Kad Masuk




 
Sebuah hotel yang terletak di Manhattan, New York, dalam rangka perayaan pembukaannya meminjam jasa seorang artis Bryan Berg yang langsung mengubah rupa hotel tersebut.
 





Dengan 200,000 kad tanda masuk di tangan Berg, interior hotel pun langsung tampil berbeza. Jelas saja, semuanya bersalut kad tanda masuk, mulai dari bilik, lobby hotel dan depan, hingga tandas. Tertarik menginap di Holiday Inn Hotel Key Card ini?



2. Hotel Tanah Liat
18 batu dari bandar Dnepropertrovsk di Ukraine, ada sebuah hotel yang dibina dari tanah liat layaknya bahan pembuat seramik. Syarikat Ryntovt Design, yang merancang hotel ini sengaja memilih tanah liat untuk menyokong konsep penginapan yang mesra alam.

 




3. Hotel Gorong-Gorong
Pembetung biasanya ditanam di dalam tanah sebagai saluran pembuangan sisa. Namun, bagi sebuah rumah reka bentuk t3arc, pembetung boleh beralih-fungsi menjadi bilik hotel nan unik. Letaknya ada di Sierra del Tepozteco, Mexico.
 




4. hotel Pasir
Bagaimana rasanya menginap di hotel pasir? Tidur dalam bilik tanpa bumbung sehingga langsung bermandikan cahaya matahari? Percaya atau tidak, nyatanya hotel ini ada di pantai Weymouth di Dorset, Inggeris. Kadar sewa bilik per-malamnya  £ 10 atau US $ 21
 



5. hotel Garam
Palacio de Sal, demikian nama hotel di Salar de Uyuni, Bolivia ini. Sesuai namanya "Palacio de Sal" yang bermaksud "Salt Palace" atau "istana garam", demikianlah material hotel ini memang diperbuat daripada blok-blok garam.
 


Lucunya, kalau kita menginap di tempat ini maka ada satu peringatan yang wajib dipatuhi oleh setiap tetamu, yakni: Dilarang menjilat tembok hotel!!!.sumber





0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers