Friday 12 July 2013

Filled Under:

5 Buku Kematian Yang Diharamkan di Dunia


Malleus Maleficarum




Malleus Maleficarum adalah bahasa latin dari "The Hammer of Witches" - buku yg ditulis oleh dua orang pendeta Jerman Sprenger dan Kramer pada tahun 1487. Buku ini - yg berisi 3 bahagian tentang kenyataan witchcraft (ilmu sihir oleh wanita), pengesanan dan hukumannya .


Dianggap sebagai 'buku panduan' untuk mengikuti ahli-ahli sihir / ahli-ahli sihir di roma abad Katolik era Inquisition 15-17. Berpuluh-puluh ribu orang, kebanyakannya wanita2 miskin yang dituduh ahli sihir.
Coming of Age in Samoa




 Buku ini mengejutkan banyak orang Barat ketika pertama kali terbit pada 1928. Ramai pembaca  di Amerika terkejut oleh dengan pemerhatian Samoa bahawa wanita muda kelewatan berkahwinn selama bertahun-tahun dan pada masa yang sama menikmati hubungan seks, tetapi akhirnya berkahwin, menetap dan berjaya menjaga anak-anak sendiri.

The Prince


 

 Il Principe (Tuhan) adalah sebuah risalah politik oleh seorang penjawat awam dan ahli teori politik Firenze Niccolà ² Machiavelli. Asalnya bertajuk De Principatibus (Pada Kuasa), yang ditulis pada 1513, [1] tetapi hanya diterbitkan pada 1532, lima tahun selepas kematian Machiavelli.


 


Kertas ini adalah satu kajian klasik kuasa  "bagaimana untuk memperoleh, mengembangkan, dan menggunakannya dengan hasil yang maksimum. Perkara sebenarnya tidak wakil kerja semasa hayatnya, tetapi ini adalah kerja-kerja yang paling diingati, dan yang membawa kepada kelahiran daripada istilah "Machiavelli" digunakan secara meluas sebagai istilah penindasannya.

 
Mein Kampf




 Mein Kampf (Jerman "Perjuangan saya") adalah sebuah buku oleh Adolf Hitler. Buku ini telah ditulis ketika Hitler berada di penjara (selepas pemberontakan itu gagal, pada tahun 1923). Dalam buku ini, beliau menerangkan (bercakap tentang) pandangan beliau mengenai masa depan Jerman.
Beliau juga menerangkan rancangan masa depan bagi orang-orang Yahudi. Apabila dia meningkat kepada kuasa, pada tahun 1933, beliau merangkumi sebahagian daripada kandungan buku ini, mengakibatkan Holocaust. Buku ini boleh didapati percuma di pejabat-pejabat awam semasa pemerintahan Nazi di Jerman.
Selepas Perang Dunia II, buku ini dianggap menyalahi undang-undang yang akan dijual di Jerman dan Austria



The Pivot of Civilization"Buku ini berisikan tentang genetik"


 


Margaret Sanger adalah seorang ibu pengasas kontraseptif moden dan Parenthood dirancang. Pada tahun 1922 dalam bukunya, The Pivot Tamadun, beliau menyifatkan teori eugenik (kawalan umat manusia oleh pembiakan selektif) dan kesucian kaum (3 tahun sebelum Hitler melakukan perkara yang sama di dalam Mein Kampf).

 Sokongan asas untuk kontrasepsi pada semua kerana kepercayaan bahawa manusia adalah lebih rendah harus dibunuh untuk membolehkan bangsa yang lebih tinggi untuk muncul dalam masa yang baru.
Margaret bukan sahaja menghiburkan idea popular pada masa itu - dia adalah juara. Dalam bukunya dia berkata: "Masalah yang paling penting hari ini ialah bagaimana untuk menghadkan dan menghalang kesuburan kawalan ketidakupayaan mental dan fizikal".


 Jika rakyat terus berpuas hati dan untuk memupuk peluang yang terhasil daripada sentimentalism kebodohan huru-hara, kejam "KB. Adalah, dalam fikirannya," kaedah yang terbesar dan paling sebenarnya eugenik. Planned Parenthood telah cuba sesuatu yang sukar untuk menjauhkan diri daripada pengasas mereka.SUMBER






0 comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Followers