Tuesday, 13 October 2015

Filled Under:

Inilah Tubuh Standard 'Wanita Cantik' di Seluruh Dunia


Semua wanita di dunia selalu ingin menjadi tubuh yang dipandang cantik. Namun rupanya kecantikan di seluruh dunia punya standard yang tidak sama.

Perkara ini dibuktikan oleh doktor online di Superdrug berasal dari United Kingdom, Ester Honig. Ia meminta pereka grafik di 18 negara untuk menyunting gambar seorang wanita agar kelihatan "lebih cantik" dan menarik di mata orang di negara mereka masing-masing.




"Persepsi kecantikan dan kesempurnaan yang dipercayai boleh menyebabkan kesan mendalam dan lama pada wanita mahupun lelaki," katanya pada BuzzFeed. "Tujuan dari projek ini adalah memberikan pengertian yang kemungkinan tidak realistik dari standard kecantikan dan melihat bagaimana tekanannya berbeza di seluruh dunia."




Seperti yang boleh dilihat, hasilnya sangat menarik. Beberapa negara seperti Colombia, Peru dan Sepanyol nampak tidak mempertikaikan bentuk tubuh terlalu berlebihan jika dibandingkan Filipina, Eropah atau China. Oleh demikian, gadis di China, Serbia dan Itali nampaknya mempunyai banyak tekanan agar dilihat lebih "menarik".







0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs