Friday, 17 February 2017

Filled Under:

Ikan Tuna Bertanduk Ditemui.


Seorang nelayan bernama Kim Haskell yang  berumur 64 tahun, seumur hidupnya telah menangkap banyak ikan. Pelbagai jenis ikan selalu dia dapatkan, mulai dari ikan tuna, hingga yu  mengharungi lautan yang sangat luas.

Namun seumur hidupnya, ia tidak pernah menangkap ikan yang pelik ini, saat memancing di Great Barrier Reef, perairan Australia. Ia menangkap seekor ikan jenis tuna  yang mempunyai tanduk, yang muncul menembusi kepalanya.

Ketika itu ia melihat kawanan tuna sedang melintas sekitar 18 meter di bawah perahunya dan saat itu juga ia melepaskan umpan, agar tuna boleh ditangkap. Dan benar saja, ia berjaya mendapatkan tuna aneh seberat 40 kilogram, dengan tanduk yang aneh.

Biasanya ikan yang mempunyai tanduk adalah ikan marlin. Lalu ia pun memuat naik penemuan ke media sosial, dan sebahagian temannya menyebutnya sebagai "tunicorn", merujuk kepada kuda yang mempunyai tanduk, unicorn.




Great Barrier Reef sendiri merupakan tempat kegemaran bagi nelayan untuk menangkap ikan. Di sana banyak sekali jenis ikan yang boleh ditangkap.

"Ini merupakan tangkapan yang sangat membanggakan bagi kami. Setiap kali pergi memancing, kami selalu mendapatkan kejutan dari tempat yang kami datangi," kata Kim yang disiarkan dari Mail Online.






0 comments:

Post a Comment

Followers

networkblogs